Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: ŽSR/ modernizácia Trenčín - priecestie (podchod) pri Bille

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


20.03.2015

Dobry den, od augusta minuleho roka chodim do roboty cez zel. priecestie v Trencine pri Bille (smer na Dubnicu), kde sa ma stavat podchod. A ze si furt ked tamade idem poviem, ten tu uz mal stat 10 rokov minimalne. Hlavna trat cez SR v krajskom meste a prechod jak na dedine. Fuj. Tie mamicky s kocikami, musia mat radost. A tie kolony v spicke, akoze naplanovat si vcasny prichod do roboty zo sihote na druhu stranu - nonsens. Hadajte preco...? Reku mate pekne studie o realizacii, ale zatial ani jeden robotnik oprety o lopatu tam neni. Ani len tu ornicu ste este neodhrabali. Aspon pre ten dobry pocit, ze sa nieco deje zaparkujte tam nejaky bager -.- . Cosi tam uz kolikuju na zemi, ale mam taky pocit ze meskate aj ten vami naplanovany cas stavby. Niesom domorodec a divim sa domacim ze si ten prechod nevydupali u vas uz skor. (ich chyba) Takze kedyze to bude hotovo??? A zeby nebolo odveci potiahnut podchod aj cez susediacu krizovatku... Ak ho cirou nahodou nemate v plane potiahnut aj cez nu... (si myslim ze nie).

Železničná trať cez mesto Trenčín prechádza už vyše storočie. Podchod pod traťou v mieste pri Bille začali riešiť Železnice SR v rámci modernizácie železničnej trate Nové Mesto nad Váhom –Púchov z dôvodu, že pri rýchlosti trate do 160 km musia byť z trate odstránené všetky úrovňové priecestia a nahradené podjazdmi alebo nadjazdmi. Bez modernizácie by k takémuto kroku nedošlo. Nie je však vylúčené, že by túto situáciu  riešilo mesto z vlastných finančných prostriedkov. Projektová dokumentácia modernizácie trate bola v priebehu prípravy niekoľkokrát menená v súlade s požiadavkami mesta a jeho poslancov. Konečný stav dokumentácie bol schválený a na základe schválnej projektovej dokumentácie boli vydané stavebné povolenia na jednotlivé objekty. Tak to bolo aj v prípade Vami spomínaného podchodu.  Je úctyhodné, ako sa zaujímate o dianie vo Vašom meste, ale z vyššie uvedených dôvodov  t.č. nie sú na mieste nové návrhy riešenia, ako  Vami spomínané predĺženie podchodu cez susediacu križovatku. Takéto riešenie nebolo zo strany mesta uplatnené v čase prípravy projektovej dokumentácie.  

 

Súčasné priecestie spĺňa všetky bezpečnostné predpisy v ramci platnej legislativy a preto neohrozuje bezpečnosť cestnej ani železničnej dopravy. Kolóny na priecestí pri Bille boli v špičke aj pred zahájením modernizácie železničnej trate. Tie sa tvoria najmä z dôvodov, že áut v meste pribúda a z mestskej časti Sihoť do mesta vedú iba dve prístupové cesty a hustota dopravy v špičkách je vysoká. Takáto situácia nie je problémom len v meste Trenčín, ale vo viacerých mestách Slovenska,  nakoľko infraštruktúra nie je prispôsobená množstvu využívaných motorových vozidiel.  Obyvatelia mesta, najmä mestskej časti Sihoť,  však už majú k dispozícii nadjazd Opatová, ktorý môžu v plnej miere využívať už od minulého roka.  Tento nadjazd bol tiež vybudovaný Železnicami Slovenskej republiky v rámci modernizácie železničnej trate.

 

Čo sa týka realizácie spomínaného podchodu, tá začala prípravnými prácami a to asanáciou rodinných domov susediacich s priecestím pri Bille. Pred samotnou asanáciou domov bolo potrebné zabezpečiť ich odpojenie od médií cestou príslušných správcov(voda, plyn, kanalizácia, elektrika, atď.....).

 

Realizácia prác na samotnom podchode je podmienená úplným uzavretím  spomínaného priecestia. Súčasná dopravná situácia v Trenčíne však nedovoľuje uzavrieť toto priecestie až do doby, kedy  budú práce ukončené  na novej komunikácii a podjazde ulice Pred Poľom, s napojením na kruhový objazd Pri Radegaste. Ihneď po odovzdaní tohto podjazdu, ako aj kruhového objazdu do prevádzky,  bude uzavreté priecestie pri Bille a práce sa môžu naplno rozbehnúť. Ukončenie prác na tomto podjazde pri Bille je naplánované na začiatok roka 2016.  

 

Možno sa verejnosti zdá, že práce trvajú dlho, ale modernizácia železničnej trate musí prebiehať za plnej prevádzky vlakovej dopravy, len s čiastočnými obmedzeniami.  Mesto taktiež kladie požiadavky a povoľuje uzávierky ciest v takom rozsahu, aby prevádzka v meste bola obmedzovaná len čiastočne.

 

Veríme, že po ukončení všetkých prác v rámci modernizácie trate budú obyvatelia mesta Trenčín k spokojnosti využívať všetky vymoženosti, ktoré im táto stavba prinesie. Preto žiadame o ústretovosť a trpezlivosť.





Právne dokumenty