Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: ŽSR/ slnečná energia - jej spracovanie a dodávanie do el. siete

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


30.04.2015

Dobrý deň prajem, chcel by som Vás požiadať o vyjadrenie pre náš internetový magazín k tomu, že v susednom Rakúsku uviedli do prevádzky fotovoltickú elektráreň (zjednodušene) a túto energiu získanú zo Slnka budú dodávať do žel. siete. 

Údaje v skratke:
Elektráreň je v obci Wilfleinsdorf, v okrese Bruck an der Leitha.
Spolu je tam 7000 m2 solárnych panelov s výkonom 1100 MWh/rok Johann Pluy z ÖBB povedal, že sú prvá železnica, ktorá to má takto urobené.
Vývoj systému stál 1,5 Mio. €.
Ročne ušetria 400 ton škodlivého CO2.
Potiahne to cca 200 vlakov na trati Viedeň-Salzburg Majú v pláne vybudovať skoro 20 podobných zariadení po celom Rakúsku.

Otázky:
Spolupracujete s rakúskymi kolegami z ÖBB?
Neuvažujete v budúcnosti o podobnom projekte?
Máte svoj plán znižovania produkcie škodlivých CO2 alebo sa hlásite k nejakému stanovenému cieľu znižovania produkcie škodlivých CO2 v doprave?
Vyhodnocujete a počítate koľko prevádzka železničnej siete a železničnej dopravy na Slovensku vyprodukuje škodlivého CO2?

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR)  nespolupracujú na  takomto  projekte s OBB.  ŽSR  sledujú údaje  CO 2  len z  hľadiska  jednotlivých kotolní,  no sme pod limitom.
Odpoveď očakávajte preto hlavne od ZSSK  resp. ŽS Cargo (disponujú rušňami,  trakčnú elektrinu  si  kupujú  od  ŽSR  a naftu  samostatne).
CO 2  sledujú skôr  veľké  výrobné  podniky (USS  Košice, Duslo  Šala ,  Alko  Žiar, Podbrezová...).





Právne dokumenty