Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: ŽSR /modernizácia trate - dodávatelia spoločnosti OHL

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


22.04.2015

Dobrý deň prajem, mám na Vás urgentnú otázku. Zaujímalo by ma, či sa dodávatelia spoločnosti OHL sťažujú vo väčšej miere na platobnú disciplínu firmy pri modernizácii koľají. Ak áno, čo im odpovedáte?
Nie.

Ktoré stavby v rámci ŽSR má OHL na starosti?
Firma OHL ŽS a.s. je lídrom združenia, realizujúceho modernizáciu trate Nové Mesto nad Váhom (6. etapa Beluša –Púchov) a Terminál intermodálnej prepravy (TIP) Žilina.
Na záver pre vysvetlenie k vyššie uvedeným otázkam: Železnice Slovenskej republiky, Bratislava (ŽSR) majú na realizáciu stavieb uzatvorené Zmluvy o dielo na základe výsledkov verejných súťaží. Vzhľadom na zložitosť modernizácie železničných koridorov sú uzatvárané Zmluvy o dielo so združeniami, kde jedna firma vystupuje ako líder, resp. vedúci združenia. ŽSR si v súlade so Zmluvou o dielo voči Zhotoviteľovi riadne plnia svoju povinnosť, t.j. všetky faktúry predložené k úhrade sú včas uhrádzané.  

Podľa vyjadrenia lídrov Združení,  všetci schválení subdodávatelia majú uzatvorenú Zmluvu s lídrom Združenia, resp.  s niektorým z  členov združenia.  ŽSR nepoznajú konkrétne zmluvné podmienky (splatnosť faktúr, podmienky uvoľnenia finančných zdrojov a pod., ktoré si subdodávatelia dohodli so Zhotoviteľom. Ide výlučne o právny vzťah týchto subjektov. Ide o právny vzťah medzi týmito firmami bez účasti ŽSR. V súlade so Zmluvou o dielo ŽSR len schvaľujú subdodávateľov, ak spĺňajú požiadavky stanovené pre realizáciu konkrétnej stavby. 

Vo všeobecnosti, ak sa vyskytnú  prípady, že Železnice SR sú komunikované zo strany podzhotoviteľov, s ktorými Železnice SR nemajú priamy zmluvný vzťah, ŽSR interne komunikujú takéto prípady so zmluvným partnerom. Zhotovitelia sú pravidelne upozorňovaní na poradách a na  kontrolných dňoch stavby na problémy, ktoré sa vyskytnú. Najčastejšie ide o nedokončenie prác zo strany subdodávateľa, nekvalitu jeho prác a pod., ojedinele ohľadne faktúr. Takže problematiku je potrebné vždy najskôr dôkladne preskúmať a potom prijať opatrenie.





Právne dokumenty