Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: ŽSR - most v Brezne - preloženie "búdy"

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


20.04.2015

Dobrý deň! Mám otázku v súvislosti s projektom nového mostu Brezno/Bujakovo. Podľa toho, čo som sa dopočula, boli Železnice SR kontaktované ohľadne preloženia technickej búdy. Je to pravda, že Železnice SR preloženie tejto búdy vyčíslili na 200 000 Eur? Ide o stavbu, ktorá nemá vlastné základy, je položená na betónovej platni, stačí ju nadvihnúť, premiestniť o 3 až 5 metrov a nanovo zapojiť niekoľko káblov. Čo  je v sume  200 000  Eur zahrnuté? Aké sú zvyčajne náklady pri postavení nového takéhoto technického zázemia pre železničné priecestie?
Roky sa tu čaká na nový most.
Je tu len úzky drevený most, cez ktorý denne prechádzajú kamióny. Aby vodiči  dlhých nákladných áut naň vôbec trafili, alebo z neho zišli, musia prejsť do protismeru a nadísť si pri odbáčaní až na autobusovú zástavku, kde ohrozujú ľudí.
Cca pred tridsiatimi rokmi sa tu začal stavať most, postavili sa pylóny, ale pre zlé výpočty sa v stavbe nepokračovalo. Teraz po dlhých rokoch je nádej na nový most, ktorému však v ceste bráni železničná búdka.
Ak stavbu mosta naozaj vyriešia pre premrštenú sumu tak, že okolo tohto domčeka urobia obchádzku, hanba padne aj na železnice, že už naozaj nevedia kam by si tie svoje búdy postavili.
Celý most má stáť  vraj 900 000 Eur, tak suma len za preloženie búdy 200 000 je do neba volajúca ....

Odpoveď:
... Podľa toho, čo som sa dopočula, boli Železnice SR kontaktované ohľadne preloženia technickej búdy.  Áno.
... Je to pravda, že Železnice SR preloženie tejto búdy vyčíslili na 200 000 Eur? Nie.


... Na podnet Mesta Brezno bolo zvolané dňa 4. marca 2015 miestne šetrenie z dôvodu výstavby premostenia cez rieku Hron v časti Bujakovo (prikladám vyhotovenú fotodokumentáciu). Prizvané boli i Železnice Slovenskej republiky, Bratislava (ŽSR).
Z miestneho šetrenia vyplynulo, že pre výstavbu mosta a jeho pripojenia na železničné priecestie bude potrebný zásah do objektov (priecestné zabezpečovacie zariadenie, priecestná konštrukcia a elektrická prípojka ...) v správe a údržbe ŽSR.  


Avšak každý takýto zásah je možné vykonať
až po zmene projektovej dokumentácie. ŽSR poskytli prítomným zástupcom Mesta Brezno kontakt na projekčné firmy, ktoré vypracovali projektovú dokumentáciu pre výstavbu spomenutých objektov. Zástupcovia Mesta Brezno akceptovali oprávnenú požiadavku ŽSR,

aby všetky náklady na úpravu zariadení v správe a údržbe ŽSR (vyššie spomenuté) vyvolané stavbou mosta boli zahrnuté do nákladov stavby. Od zástupcov Mesta Brezno ŽSR dostali dotaz na cenu, za akú bolo vybudované priecestné zabezpečovacie zariadenie a súvisiace objekty (priecestná konštrukcia a elektrická prípojka). K tejto otázke dostali odpoveď, že sa jednalo o čiastku niečo prevyšujúcu 200 000 €.  Zo strany ŽSR sme sa k cene prekládky domčeka a ostatných vyvolaných úprav v súvislosti s výstavbou mosta a jeho napojením na priecestie nevyjadrovali.
Úpravy objektov v správe a údržbe ŽSR vyvolané výstavbou mosta budú samozrejme niečo stáť, no ich cena bude odhadom len zlomkom ceny, ktorú spomínate.  Presnú cenu určí až projektant.

 
Pre Vašu informáciu, k realizácii stavby (z roku 2013-2014), ktorá sa bude pravdepodobne presúvať:
Nemôžeme nespomenúť, že Mesto Brezno po preštudovaní projektovej dokumentácie zaslalo projektantovi stavby dňa 21.5.2013 súhlasné stanovisko k vydaniu stavebného povolenia.

Na budovanie nového priecestného zabezpečovacieho zariadenia a súvisiacich objektov na predmetnom priecestí bolo vydané Úradom pre reguláciu železničnej dopravy, Sekcia špeciálneho stavebného úradu stavebné povolenie dňa 23.7.2013.

Rovnako nebolo mestom Brezno podané odvolanie ku kolaudačnému rozhodnutiu (užívaciemu povoleniu) vydanému Úradom pre reguláciu železničnej dopravy, Sekcia špeciálneho stavebného úradu dňa 12.12.2013.

Myslíme si, že z uvedených skutočností vyplýva, že aj keď Mesto Brezno nemalo v čase budovania priecestného zabezpečovacieho zariadenia vedomosť o tom, že im budú v roku 2015 poskytnuté finančné prostriedky, ale s dobudovaním mosta počítalo,  malo Mesto Brezno v schvaľovacom procese toto zohľadniť. Teda pripomienkovať výstavbu priecestného zabezpečovacieho zariadenia a súvisiacich objektov. Tie by v tomto prípade boli osadené na inom mieste!

Veríme, že problém, ktorý Vás zaujíma sme dostatočne vysvetlili a možno i trochu napravili Váš pohľad na ŽSR (spomínate v texte hanbu, ktorá padne na železnice).





Právne dokumenty