Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: Modernizácia úseku Púchov - Považska Teplá

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


28.07.2015

1. ŽSR dnes vypísali tender na modernizáciu úseku Puchov - Považská Teplá. Plán výstavby je 40 mesiacov, teda 3 roky a 4 mesiace. Podľa prebieha tendra by sa teda     mohla dokončiť modernizácia úseku Bratislava - Žilina v roku 2018. O koľko minút sa skráti cesta vlakom v porovnaní so súčasnosťou? 

Dovolíme si upozorniť, že ŽSR nevypísali tender na modernizáciu dnes 28. 7. 2015, oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania na I. etapu (Púchov –  Považská Teplá) vyšlo:

vo Vestníku EÚ S142 dňa 25.07.2015  pod číslom 2015/S 142-260254

vo Vestníku verejného obstarávania 146/2015 dňa 27.07.2015 pod číslom 15311 - MSP.

Cesta z Bratislavy do Nového Mesta nad Váhom (po Kostolnú Záriečie) sa po modernizácii skrátila o 8 (9) minút. Predpokladaná úspora času pre osobnú dopravu  v úseku Nového Mesta nad Váhom – Žilina je 33,286 minút.

 2. Momentálne modernizujú ŽSR viaceré úseky. Jedným z nich je aj úsek Považská Teplá - Žilina. Tento úsek modernizuje spoločnosť TSS Grade v konzorciu. Žiada TSS Grade o predĺženie termínu na tomto úseku?

 Nie.

 3. O aký dlhý čas TSS Grade žiada o predĺženie? 

Vzhľadom na odpoveď na druhú otázku – bezpredmetné.

 4. Vyhoveli ŽSR tejto požiadavke? 

 Vzhľadom na odpoveď na druhú otázku – bezpredmetné.

  5. Kedy ŽSR plánujú spustiť tendre na modernizáciu úsekov za Žilinou? 

O modernizácií železničnej trate Žilina – Košice úsek trate  Liptovský Mikuláš – Poprad Tatry (mimo),  Poprad Tatry (mimo) – Krompachy, Krompachy (mimo) – Kysak a Kysak (mimo) – Košice bolo rozhodnuté už po vstupe Slovenska do EÚ. V prvej polovici roku 2006  boli podpísané Rámcové dohody na prípravu projektovej dokumentácie (ďalej len „PD“). Postupne sa zabezpečujú jednotlivé stupne PD. Na základe požiadavky EÚ, ktorej sa nepozdávali výstupy zo štúdie realizovateľnosti, ktorej účelom je preukázať  opodstatnenosť vynaložených finančných prostriedkov pre výslednú rýchlosť, museli ŽSR dodatočne zabezpečiť vypracovanie novej štúdie realizovateľnosti. Vzhľadom na hospodárne vynakladanie finančných prostriedkov museli ŽSR pri výbere zmluvného partnera (a teda aj pri výbere spracovateľa spomínanej štúdie realizovateľnosti) postupovať v zmysle zákona č.25/2006 Z.z. o verejnom obstarávaní v znení neskorších predpisov. Verejná súťaž sa uskutočnila a bola podpísaná zmluva so spracovateľom štúdie. V súčasnej dobe sa táto nová štúdia realizovateľnosti spracováva a bude ukončená v termíne 09/2015. Až na  základe schválených výsledkov tejto štúdie sa bude môcť pokračovať v projektovej príprave stavieb.

V zmysle záverov zo štúdie realizovateľnosti bude možné pristúpiť k dokončeniu projektových prác predmetných stavieb a následne k výberom zhotoviteľov stavieb verejnými súťažami. Až po doprojektovaní a získaní stavebných povolení sa bude možné vyjadriť ku konkrétnemu termínu vyhlásenia verejného obstarávania. Zatiaľ by išlo iba o nepodložené odhady. 

6. Bude to na 160 km/h?

Bude to do 160 km/hod.

 7. V susednom Česku sa plánuje modernizovať úseky už na 200 km za hodinu. Plánujú k takémuto kroku pristúpiť aj ŽSR? Ak nie, prečo nie? 

 Nie, neuvažujú. Vychádza to zo spomínanej štúdie realizovateľnosti.

 

 

 



Právne dokumenty