26.08.2015
Chcel by som sa spýtať na postup prác na budovanom kruhovom objazde Pred Poľom pri príjazde od Trenčianskej Teplej do Trenčína. Denne prechádzam týmto úsekom a vidím postup prác. Najskôr to bol problém s prekládkou inžinierských sietí, potom problém so spodnými vodami. Konečne nastal posun - od TN chodíme poza obchodné centrum Billa, do TN cez semafor. Všimol si niekto problém autobusov dostať sa do Trenčína ? Vysunutý prefabrikát do cesty spôsobuje, že autobusy idú po nespevnenej krajnici, vetvy stromov šúchajú po autobuse. Dalo by sa to pochopiť - dočasné riešenie. Tu je moja otázka : Na stavenisku kruhového objazdu od zavedenia tohoto režimu nie je ani nohy ! - teda myslím stavebných pracovníkov. To trvá už týždeň. Dokedy bude trvať táto situácia? Osobne vidím možnosť prác, ktoré sa dajú robiť bez ohľadu na problémy mne neznáme pri výstavbe. Stavať jeden kruhový objazd niekoľko rokov je úplne smiešne - možno typické pre Trenčín. Poprosil by som teda o odpoveď , aké sú termíny dokončenia.
Výstavba cesty 1/61 a kruhového objazdu na ulicu Pred Poľom je rozplánovaná na 4 etapy uzatvárania cesty 1/61. Ide o celý rad vzájomne súvisiacich stavebných objektov a uvedená cesta patrí len k jednému z nich. V rámci realizácie podjazdu musel byť vybudovaný železničný most, most pre záhradkárov, most na ceste I/61, kruhová križovatka a jej celkové napojenie na cestu I/61. Podotýkame, že všetky pracovné postupy vrátane dopravných opatrení sú uskutočňované na základe odsúhlasenia Dopravného inšpektorátu v Trenčíne ako aj Mesta Trenčín. Ako správne uvádzate, mnohé komplikácie pri stavebných prácach nastali práve z titulu nepresne polohopisne určených inžinierskych sietí. Tomuto stavu sme žiaľ nemohli predísť, pretože v mnohých prípadoch až samotná realizácia preukázala skutočný stav niektorých týchto sietí, ktoré sa diametrálne odlišovali od údajov poskytnutých príslušným správcom. Dopad na časové plnenie je už len priamym negatívnym dôsledkom.
K Vášmu oznámeniu o prekážkach na pozemnej komunikácii pri jazde autobusov uvádzame, že k dnešnému dňu neevidujeme sťažnosť, resp. iný podnet v danej veci. Predpokladáme totiž, že pri akomkoľvek poškodení dopravného prostriedku by sme boli s vysokou pravdepodobnosťou kontaktovaní už vlastníkom tohto dopravného prostriedku. Každopádne sme Zhotoviteľa stavby vyzvali, aby danú situáciu preveril a v prípade zistenia zasahovania stromov do prejazdného prierezu, prijal adekvátne opatrenia. Výsledkom miestneho šetrenia bolo odstránenie zasahujúcich konárov. Vysunutý prefabrikát podľa názoru Zhotoviteľa netvorí žiadnu prekážku, ktorá by nejakým spôsobom ohrozovala bezpečnosť a plynulosť cestnej dopravy.
Vo veci neprítomnosti stavebných kapacít na jednotlivých stavebných objektoch sa nevieme relevantne vyjadriť z dôvodu, že neuvádzate presnejšie termíny, ktoré by sme boli schopní verifikovať. Každý stavebný objekt má totiž osobitnú evidenciu- stavebný denník, v ktorom sú zaznamenané všetky podstatné skutočnosti, t.j. počet všetkých pracovníkov (vrátane strojného vybavenia) na tom-ktorom objekte. To znamená, že v záujme zachovania objektivity pri vyjadreniach sa k skutkovému stavu personálneho a strojného vybavenia je v danom prípade ideálne aspoň ohraničiť časový interval tak, aby sme mali možnosť overiť si dané skutočnosti a zaujať k nim relevantné stanovisko.
Na záver by sme Vás radi informovali, že komplexné riešenie úplne novej dopravnej infraštruktúry, resp. celého uzla na ulici Pred Poľom je náročným projektom z vecného a časového hľadiska a technologické postupy pri jeho realizácii nám neumožňujú urýchliť výstavbu ani za cenu navýšenia akýchkoľvek personálnych, alebo strojových kapacít.
V súčasne dobe prebiehajú rokovania so Zhotoviteľom o zmene harmonogramu stavby. Na základe zmeneného harmonogramu by mala byť pozemná komunikácia I/61 uvedená do prevádzky najneskôr do 15.10.2015. Celý dopravný uzol v danej lokalite by mal byť zrealizovaný najneskôr v mesiaci 05/2016.
______________ doplnené 07.09.2015_______________ :
Ďakujem za odpoveď. Uznávam dôvody o ktorých sa zmieňujete, ale hlavnou príčinou prečo som vám písal bolo : Bolo uskutočnené presmerovanie dopravy smerom z Trenčína na Trenč. Teplú poza OD Billa. Očakával by som, že na kruhovom objazde (na povrchovej časti ) zavládne čulý pracovný ruch. Každý pracovný deň tade prechádzame v čase okolo 06 30 a 15 30. Nepravidelne aj medzi týmito časmi. V týždni 34, 35 a 36 sa na stavenisku pracovalo 2-krát. Naposledy 2.9.2015. To tam boli 2 stavebné mechanizmy - valec pracoval a celkove 3 pracovníci z toho jeden riadil valec. Nerozumiem prečo sa pracuje takýmto tempom. Sú nejaké prekážky, ktoré bránia povrchovým prácam na kruhovom objazde ?
Na stavbe bolo po dokončení prác v 34 –tom týždni na podkladných vrstvách pre cementovú stabilizáciu utlmené tempo. Toto bolo spôsobené faktom že pokládka cementovej stabilizácie bola pre vyťažené kapacity dodávateľa prác na iných stavbách (rýchlostná cesta) možná najskôr 7.9.2015. Po urgenciách a tlaku na dodávateľa sa podarilo skrátiť tento termín na 4.9.2015, kedy sa s pokládkou stabilizácie začalo. Dnes 7.9.15 sa pripravuje položenie poslednej časti cementovej stabilizácie v tejto etape, čo umožní po technologickej prestávke na vyzretie konštrukcie pokračovanie v prácach a položení asfaltových krytov a následne preloženie dopravy na nový cestný most na I/61.
Práce budú pokračovať ďalšou etapou, napájaním kruhového objazdu v mieste, kde je momentálne obchádzka (jednosmerná premávka).
V poslednej etape sa kompletne vybúra pôvodná komunikácia na strane železničnej trate a vybuduje sa nová konštrukcia „bajpasu“ kruhovej križovatky.