Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: ŽSR - hospodárske výsledky/I.polrok 2015

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


11.08.2015

Železnice Slovenskej republiky dosiahli v 1.polroku 2015 zisk vo výške 21 981 tis. €, ktorý je oproti roku 2014 vyšší o 7 609  tis. €. 

Výnosy dosiahli výšku 231 786 tis. €, čo predstavuje oproti polroku 2014 nárast výnosov o 5  312 tis. €. Výnosy z poplatku za prístup k železničnej infraštruktúre dosiahli výšku 39 128 tis. €, čo je oproti polroku 2014 vyššie o 3 967 tis. €. Tieto skutočnosti odzrkadľujú nárast dopravných výkonov, predovšetkým pre odberateľov Železničná spoločnosť Slovensko a.s. (osobná doprava) a Železničná spoločnosť Cargo a.s. (nákladná doprava), ale aj ostatných dopravcov.  

Dopravné výkony v sledovanom období boli zrealizované v objeme 24 432 tis. vlkm (oproti polroku 2014 plnenie na 107%) a 14 259 mil. hrtkm (oproti polroku 2014 plnenie na 109 %). Medziročný rast výkonov v osobnej doprave odráža zvýšenie objednávky štátu (MDVRR) na výkony vo verejnom záujme - zavedenie bezplatnej prepravy žiakov, študentov a dôchodcov od 17.11.2014, ako aj nárast výkonov dopravcu RegioJet (zavedenie relácie IC vlakov na trase Bratislava – Košice).

Trend rastu v nákladnej doprave je spôsobený stimulačnými opatrenia v zmysle Uznesenia vlády SR č. 390/2013, čím prichádza k prechodu tovarových tokov na územie SR. S plnením dopravných výkonov súvisí aj zvýšenie tržieb predaja trakčnej elektrickej energie, v porovnaní s rokom 2014 o 3 145 tis. €. 

Náklady celkom v objeme 209 805 tis. € boli oproti polroku 2014 nižšie o 2 297 tis. €. Z toho osobné náklady boli vyčerpané vo výške 101 485 tis. €, čo je oproti polroku 2014 nižšie čerpanie o 3 tis. €. Nečerpanie nákladov má len prechodný charakter a realizácia pozastavených akcií je plánovaná v druhom polroku 2015, kedy príde k výraznému zintenzívneniu prác v oblasti údržby železničnej infraštruktúry, a tým aj čerpaniu nákladov. Uvedené je spojené s procesom obstarávania materiálovo-technologického zabezpečenia.

ŽSR predpoladajú v súlade s Podnikateľským plánom a s platnou Zmluvou o prevádzkovaní železničnej infraštruktúry za rok 2015 dosiahnuť vyrovnané hospodárenie.  

ŽSR k polroku 2015 zamestnávali 13 964 ľudí, vývoj v oblasti zamestnanosti je stabilný, ŽSR neplánuje hromadné prepúšťanie ani zásadné zmeny. 

Veľmi dobré výsledky dosiahli ŽSR aj v oblasti plnenia Operačného programu doprava 2007 -2013, kde modernizácia úsekov IV.etapa Púchov – Žilina, II.etapa Považská Teplá (mimo) – Žilina (mimo), ETCS Žilina – Čadca, GSM –R Bratislava – Žilina – Čadca, Elektrifikácia trate Haniska – Veľká Ida – Moldava nad Bodvou, ako aj terminál integrovanej dopravy Moldava nad Bodvou pokračujú podľa plánu.





Právne dokumenty