Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: ŽSR /modernizácia - Trenčín - podchod pri Bille

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


10.08.2015

Na Vašej www adrese je stať "modernizácia žel. trate", v nej okrem iného je písané: podchod Billa- ukončenie august 2015, sprevádzkovanie september 2015. August tu je a práce sa ešte nezačali. Dovoľujem si Vás požiadať o odpovede na 2 otázky: 
Kedy bude uvedený podchod zhotovený a daný do užívania?

Práce na podchode pri Bille začnú až po spustení cestnej premávky v podjazde na ulici Pred poľom. Na predmetnej stavbe sa vyskytli značné komplikácie a nepredvídané okolnosti, ktoré sme nemohli pred začatím prác predpokladať. V súčasnej dobe zaznamenávame časové sklzy na niektorých stavebných objektoch (ďalej len „SO“) stavby, ktoré boli zapríčinené viacerými nepredvídateľnými faktormi v závislosti od povahy a technickej náročnosti SO, konštrukčných vlastností, umiestneniu a pod. Ide predovšetkým o zle vytýčené inžinierske siete, resp. správca sieti na predmetnom úseku nelokalizoval žiadne inžinierske siete, čelili sme povodni, museli byť prepracované projektové dokumentácie mostov z dôvodu zmeny seizmicity a pod. Bolo potrebné uskutočniť zmeny projektovej dokumentácie z tohto titulu, odsúhlasiť naviac práce a pod.

V poslednom období prebieha korešpondencia so Zhotoviteľom stavby o predĺžení lehoty výstavby z objektívnych príčin, resp. tzv. vyššej moci. Vzniknutú situáciu v disproporciách od pôvodného harmonogramu stavebných prác (ďalej len „HMG“) sme z pozície Investora povinní podrobne analyzovať a vyhodnocovať, pretože v prípade každého zaznamenaného časového sklzu pri tom- ktorom SO ide o osobitnú individuálnu záležitosť s odlišnými podmienkami a vplyvmi, ktoré sa podieľali na omeškaní. Za daných okolností je momentálne príliš predčasné sa vyjadrovať k zmene (ďalej len „HMG“) a tým aj k zmene ukončenia výstavby.

Uvedomujeme si, že aj v prípade podchodu pri Bille bude v záujme dodržania stanoveného harmonogramu uvedenia tohto stavebného objektu do prevádzky nutné v spolupráci so Zhotoviteľom stavby zaviesť mimoriadne opatrenia v podobe zvýšeného nasadenia výrobných kapacít a celkovej intenzity stavebnej výroby. Problematiku tohto podchodu zaradíme na program porady so Zhotoviteľom, ktorú plánujeme uskutočniť v 34. Týždni.

Termín úplného dokončenia modernizácie trate je o 7 mesiacov, je to reálne? 

Ako odpoveď na 1. otázku.





Právne dokumenty