Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: ŽST Nová Baňa - nástupištia

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


28.09.2015

Chcem sa spýtať, prečo nemá železničná stanica Nová Baňa nástupištia spevnené - dlažba, betón, asfalt, ale je tam stále štrk . Zle sa tam chodí , nohy ide vyvrtnúť a tie cestovné kufre keď ťahajú ľudia cez ten štrk, tak to nevládzu ťahať. Kedy sa tieto nástupištia spevnia ako je trebárs v Kozárovciach?

Nástupištia v Železničnej stanici (ŽST) Nová Baňa boli vybudované v čase platnosti starých noriem a sú podobné ako takmer vo všetkých staniciach na trati Kozárovce – Hronská Dúbrava zastaraného typu Tischer. Sú s malými pätkami, ktoré z dôvodu nízkeho založenia základov (v namŕzavej hĺbke) nie sú odolné proti mrazovým deformáciám. Z toho dôvodu by spevnenie povrchu nebolo stabilné. Dochádzalo by k poruchám a tým k ohrozovaniu bezpečnosti. Pre prekrytie prefabrikátmi sú nevyhovujúce šírky nástupíšť i konštrukcia obrubníkov. Nástupištia s nespevnenou povrchovou úpravou síce neposkytujú požadovaný komfort, ale pri kvalitnej údržbe neohrozujú bezpečnosť.

Úprava nástupíšť podľa platných noriem sa vykonáva pri rekonštrukciách železničného zvršku, pri ktorých sa najprv upravuje poloha rekonštruovaných koľají tak, aby vyhovovali pre výstavbu nových nástupíšť. Nové nástupištia sú zakladané na základové pásy v nenamŕzavej hĺbke. Prideľované investičné prostriedky nám umožňujú vlastnými silami rekonštruovať len krajné nástupištia na zastávkach, ktoré nie sú závislé na finančne náročnej rekonštrukcii koľají (viď napr. zast. Psiare). Samostatné prestavby nástupíšť v staniciach sa vykonávajú v rámci ich modernizácie. Prioritou pri postupnej modernizácii nástupíšť sú prestupové stanice (vykonané boli v Hor.Štubni, B.Bystrici, Brezne, Hr.Dúbrave a Leviciach. Plánované sú rekonštrukcie v ŽST Lučenec, Jesenské a Zvolen os.st.). Preto v ŽST Nová Baňa investícia tohto druhu zatiaľ plánovaná nebola.

Úpravu povrchu nástupíšť v ŽST Nová Baňa vykonáme len v rámci technických možností pri údržbe nástupíšť.





Právne dokumenty