Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: Trať Bratislava - Banská Bystrica/ + nehoda zo 16. marca spoločnosti RJ v Ba hl.st.

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


07.09.2015

Štát chystá vypísať tender na železničného dopravcu na linke Bratislava - Banská Bystrica. Plánujú v tejto súvislosti ZSR modernizovať trať Bratislava - Banská Bystrica?

Každá investičná akcia vyžaduje mať zabezpečené finančné krytie, ktoré pri modernizácií predstavuje niekoľko miliárd eur. V rámci Operačného programu integrovanej infraštruktúry na roky 2014 – 2020 (OPII), ktorý bol schválený Európskou komisiou rozhodnutím Komisie č. C(2014) 8045 z 28.10.2014 sa predmetná modernizácia nenachádza. Schválené znenie OPII je dostupné na webovom sídle MDVRR SR, v časti Európska únia/Fondy EÚ/Eurofondy 2014 – 2020 alebo na www.opii.gov.sk.

Kedy sa plánuje začať spomínaná modernizácia?

Bezpredmetné. 

Čo všetko sa na tejto trati bude robiť? Plánuje sa zrýchliť rýchlosť na tejto trati? 

Bezpredmetné.

Ak nie, prečo sa modernizácia tejto trate neplánuje? 

Viď. odpoveď k prvej otázke. 

Marcová nehoda vlaku spoločnosti RJ na železničnej stanici v Bratislave. Už skončilo vyšetrovanie nehody tejto spoločnosti z marca? 

Zisťovanie príčin vzniku nehody zo dňa 16. marca 2015, vykoľajenie troch vozňov dopravcu RegioJet, a. s. počas posunu súpravy vlaku Ex 405 RJSK, ku ktorému došlo v ŽST Bratislava, Hlavná stanica, na výhybke č. 13 o 17:32 hod., doposiaľ nebolo ukončené. Zhromažďovanie podkladov, ktoré sú potrebné na uzatvorenie tejto nehody prebieha aj v týchto dňoch. 

Čo bolo príčinou tejto nehody?

Z dôvodu zisťovania príčin vzniku tejto nehody, nemožno informácie podobného charakteru zverejňovať. 

Udelila spoločnosti RJ pokutu?

ŽSR dopravcov nepokutujú. 

V akej konkrétnej výške? 

Bezpredmetné. 

Ak neskončilo, z akého titulu ešte neskončilo?

Pri zisťovaní príčin vzniku niektorých nehôd dráhové podniky oslovujú nezávislé odborné subjekty, ktoré vypracovávajú odborné posudky. Takisto je potrebné realizovať niekoľko vyšetrovacích pokusov, ktoré navodia stav podobný tomu, aký bol pri vzniku nehody. Údaje o jazde posunujúceho dielu pred vznikom nehody, ktoré sú nevyhnutne potrebné pre objasnenie určitých skutočností, boli predložené dráhovým podnikom len pred pár dňami. Bez predloženia týchto dôležitých údajov nebolo možné pokračovať v zisťovaní príčin vzniku tejto nehody.  





Právne dokumenty