Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: ŽSR/ modernizácia: úsek Púchov - Žilina 1. etapa

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


20.10.2015

Dobrý deň prajem, mám na Vás opäť niekoľko otázok, tentokrát ohľadom tendra na modernizáciu úseku Púchov - Žilina 1. etapa. Dnes sa v tejto súťaži mali predkladať ponuky. V tejto súvislosti by ma zaujímalo: O aké ponuky aktuálne ide? Iba o predloženie referencií o tom, či to - ktoré konzorcium spĺňa kritériá na účasť v tendri alebo aj cenové ponuky?  

Pani redaktorka, Vaša otázka je absolútne nezrozumiteľná. Vyhlásili sme predsa verejnú súťaž a Vaše otázky smerujú k tomu, ako keby išlo o užšiu súťaž. Bolo by vhodné, aby ste si si naštudovali aspoň základné info o tom, čo je verejná súťaž, čo sa v ponuke predkladá (časť „Ostatné“ a časť „Kritériá“) a čo je užšia súťaž, a čo sa kedy v užšej súťaži predkladá. 

Vzhľadom na to, že všetko je zverejnené v oznámení o vyhlásení verejného obstarávania, a to vo Vestníku EÚ ako aj vo Vestníku verejného obstarávania a navyše aj v profile predmetnej zákazky, mohli ste sa tam (spolu s odbornou aj laickou verejnosťou) dozvedieť, že sme predĺžili lehotu na predkladanie ponúk, ako aj lehotu viazanosti ponúk. Dovolíme si Vás na tieto skutočnosti upozorniť, že všetko zverejňuje preto, aby bol dodržaný princíp transparentnosti a aj kvôli tomu, aby sme ako obstarávateľský subjekt nemuseli každému novinárovi, každej advokátskej kancelárii a prípadne aj každému občanovi, ktorý sa zaujíma o predmetnú súťaž, osobitne vysvetľovať a oznamovať skutočnosti, ktoré sú zrejmé z prameňov, ktoré sme uviedli vyššie. 

Koľko ponúk/resp. žiadostí o účasť ste dostali?  

Záujemcov (teda tých subjektov, ktoré požiadali o vydanie súťažných podkladov) v predmetnej súťaži evidujeme 59. 

V čase po predložení ponúk, nebudeme poskytovať žiadne informácie prostredníctvom médií, nakoľko sme v zmysle zákona zaviazaní mlčanlivosťou. Budeme postupovať v zmysle zákona a budeme samozrejme poskytovať všetky informácie v čase, kedy ich môžeme poskytovať, a to opäť prostredníctvom príslušných vestníkov a v profile. 

Dokedy predpokladáte, že podpíšete zmluvu s víťazom?  

Zmluva by mala byť uzatvorená v lehote viazanosti ponúk. 

Tiež sa chcem spýtať na opravu súťažných podkladov: file:///C:/Users/danka.krajanova/Downloads/I.etapa_oprava_SP_profil.pdf Píše sa tam, že zmluvná pokuta za omeškanie s prácami je maximálne 10 percent zo zmluvnej ceny bez DPH. Zaujímalo by ma, prečo túto pokutu limitujete a či tak bežne robíte aj pri iných súťažiach a napríklad ktorých a prečo?  

V oprave súťažných podkladov sme rozlíšili pojmy „zmluvná pokuta za omeškanie“ a „náhrada škody“ tak, aby zodpovedali právnemu poriadku Slovenskej republiky, ktorý právny inštitút odškodnenie za oneskorenie zavedený v zmluvných podmienkach FIDIC (Červená kniha) nepozná.

V oprave súťažných podkladov sa nepíše, že zmluvná pokuta za omeškanie s prácami je maximálne 10 % zo zmluvnej ceny bez DPH, ale je to 10% z konečnej zmluvnej ceny bez DPH. Zmluvnú pokutu za omeškanie zhotoviteľa je možné primeranou výškou limitovať, pričom uvedených 10% považujeme za primeranú výšku a používali sme ju aj v predchádzajúcich súťažiach (napr. pri výstavbe úsekov Trenčianska Teplá - Beluša alebo aj Beluša – Púchov). Avšak, ďalej je uvedené, že limitácia výšky náhrady škody sa neaplikuje. To znamená, že keďže ŽSR ako právnická osoba nakladajúca s verejnými zdrojmi nemá zákonom dovolené limitovať náhradu škody, takúto podmienku sme zo zmluvných podmienok FIDIC vylúčili.





Právne dokumenty