Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: ŽSR/ modernizácia - Zlatovce - Trenčianska Teplá

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


20.10.2015

Zlatovce - Trencianska Tepla: Vyhodnotili ZSR sutaz na tento usek opatovne? Ako ho vyhodnotili? Ak ho este nevyhodnotili, kedy ho ZSR planuju vyhodnotit?  

Komisia začala svoju činnosť dňa 26.02.2015. Komisia musela svoju činnosť prerušiť až do doručenia Rozhodnutí Úradu pre verejné obstarávanie v danej veci. Po doručení Rozhodnutí komisia obnovila svoju činnosť dňa 15.5.2015. Doposiaľ komisia zasadala spolu 9x. Je potrebné si uvedomiť, že komisia musí naštudovať spisový materiál (cca 3 000 strán), opätovne preskúmať ponuky 4 uchádzačov (každá má cca 4 000 strán), čo spolu predstavuje cca 19 000 strán. Okrem toho je potrebné naštudovať množstvo námietok, súdnych rozhodnutí (ktoré sú často aj protichodné, čo je tiež niekoľko stoviek strán).

Zároveň Vám chceme oznámiť, že v zmysle zákona č.25/2006 Z.z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov vyhodnocovanie ponúk (zasadanie komisie) je neverejné (§42) a že členovia komisie sú zaviazaní mlčanlivosťou a nesmú poskytovať informácie o obsahu ponúk počas vyhodnocovania ponúk. Takže do času ukončenia práce komisie nebude možné poskytovať žiadne ďalšie informácie ohľadom vyhodnocovania ponúk.   

Zhotovitel pozadoval predlzenie terminu - vyhoveli ZSR zhotovitelovi, spolocnosti TSS Grade? O kolko sa termin na vystavbu predlzi? Kedy sa teda definitivne dostavia usek Zlatovce - Trencianska Tepla? 

Vzniknutú situáciu v disproporciách od pôvodného harmonogramu stavebných prác (ďalej len „HMG“) sme z pozície Investora povinní podrobne analyzovať a vyhodnocovať, pretože v prípade každého zaznamenaného časového sklzu pri tom, ktorom stavebnom objekte ide o osobitnú individuálnu záležitosť s odlišnými podmienkami a vplyvmi, ktoré sa podieľali na omeškaní. V súčasnej dobe prebiehajú rokovania so zhotoviteľom o zmene harmonogramu stavby. K definitívnej dohode medzi ŽSR a zhotoviteľom stavby zatiaľ ešte nedošlo. Za daných okolností je momentálne príliš predčasné sa vyjadrovať k zmene harmonogramu, a tým aj k zmene ukončenia výstavby.

Kolko percent z celkovej hodnoty zakazky sa prestavalo?  

52,76% k 30. 9. 2015. 

Staznosti dopravcov. Zaznamenavaju ZSR staznosti od jednotlivych dopravcov? Coho konkretneho sa tieto staznosti tykaju? Zaznamenavaju ZSR staznosti aj na cestovny poriadok, teda grafikon? Ak ano, kolko staznosti prislo na ZSR za ostatny rok? Co obsahovali staznosti dopravcov?Kto z dopravcov podaval najviac tychto staznosti? Ako ZSR na tieto staznosti reaguje? Ktore vlaky na trati maju prioritu?  

ŽSR zapracovali do súčasného GVD prirážky na jazdné doby z titulu stavebných prác na predmetnom traťovom úseku a taktiež do pripravovaného GVD sú prirážky na jazdné doby zapracované. Jednotliví dopravcovia boli o nutnosti zapracovania prirážok na jazdné doby informovaní ešte pred podávaním objednávok GVD a tieto prirážky si zapracovali. Takže na meškanie vlakov z dôvodu predĺženia výstavby v úseku Zlatovce – Trenčianska Teplá neevidujeme žiadnu sťažnosť. 

Priorita vlakov na sieti ŽSR (určuje interný predpis Z1 – Pravidlá železničnej prevádzky v nadväznosti na Zákon č. 513/2009 Z. z. a príslušnú vyhlášku).

Prednosť  vlakov sa posudzuje podľa nasledovného poradia:

  1. a) súrne pomocné vlaky;
  2. b) mimoriadne vlaky vo všeobecnom záujme (označené prepravy v záujme štátu);
  3. c) medzištátne Ex, R vlaky;
  4. d) vnútroštátne Ex, R vlaky a medzištátne Nex, Os vlaky;
  5. e) vnútroštátne Os vlaky;
  6. f)  vnútroštátne Nex a Sv vlaky;
  7. g) ostatné  medzištátne vlaky nákladnej dopravy. 

Pri vlakoch rovnakého poradia o prednosti rozhoduje vyššia hodnota meškania alebo vyššia rýchlosť. Pri nákladných vlakoch majú prednosť aj vlaky prepravujúce rýchloskaziteľný tovar a živé zvieratá a vlaky so zaručenou dĺžkou času prepravy. Poradie dôležitosti vlakov môže zmeniť prevádzkový dispečer s ohľadom na prevádzkovú situáciu. 

Nehoda RJ zo 16/03/2015. Kedy ZSR vysetria nehodu spolocnosti RegioJet? 

Dňa 06.10.2015 sa so spoločnosťou RegioJet, a. s. v ŽST Bratislava hlavná stanica uskutočnili spoločné rokovania odborníkov oboch spoločností, za účelom stanovenia príčin vzniku tejto nehody a jej uzatvorenia. Na tomto rokovaní boli prijaté spoločné závery, ktoré umožnia do konca mesiaca október uzatvoriť uvedenú nehodu. Vzhľadom na priebeh týchto rokovaní ŽSR momentálne nebude o týchto výsledkoch verejnosť informovať.





Právne dokumenty