Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: ŽSR /modernizácia/Trenčín/chodníky Sihoť

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


09.10.2015

Rada by som Vás poprosila o spoluprácu.  

Pripravujeme reportáž do Správ RTVS o rekonštrukcii chodníkov v mestskej časti Sihoť "pri Radegaste" v Trenčíne. Rekonštrukcia chodníkov sa realizuje v rámci modernizácie železničnej trate. Budem Vám vďačná, ak mi odpoviete na nasledujúce otázky. Oslovili nás Trenčania, ktorým sa nepozdáva rekonštrukcia chodníkov na Sihoti pri Opatovskej ulici. Vodiace línie pre nevidiacich sú podľa nich nebezpečné, v ich strede sa nachádza stĺp, smetný kôš či jama.   

Ktorá spoločnosť realizuje  rekonštrukciu chodníkov na Sihoti v Trenčíne? Je rekonštrukcia na Sihoti ukončená?  

Zmluva o dielo na realizáciu predmetnej stavby bola uzatvorená medzi ŽSR (Objednávateľ) a „Združením pod BREZINOU“ (Zhotoviteľ), kde:

-       vedúcim členom je TSS GRADE, a.s.
-       členovia združenia:  BÖGL a KRÝSL, k.s. a KONSTRUKTOR – INŽENJERING dioničko društvo za graditeljstvo 

Predmetné práce sú súčasťou stavby „ŽSR, Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, žkm100,500 – 159,100 pre traťovú rýchlosť do 160 km/hod. – III. etapa (úsek Zlatovce – Trenčianska Teplá)", ktorá je rozdelená na tzv. Ucelené časti stavby, pričom každá ucelená časť stavby obsahuje niekoľko desiatok prevádzkových súborov a stavebných objektov. 

Dôjde k úprave vodiacich línií pre nevidiacich či odstráneniu prekážok z vodiacich línií? 

Reliéfna dlažba je navrhnutá v zmysle princípov  Únie nevidiacich a slabozrakých Slovenska. Navrhnuté signálne pásy sú odvedené z  prirodzených vodiacich línií (v našom prípade styk obrubníka a zelene), po ktorých prichádza nevidiaci a rovnako – navádzajú na prirodzené vodiaci línie. Pri križovaní signálnych pásov sa v mieste prieniku ponecháva povrch bez reliéfnej dlažby. V rámci stavebného konania bola projektová dokumentácia odsúhlasená Slovenským zväzom telesne postihnutých.

Osadenie stĺpa verejného osvetlenia ale Zhotoviteľ zrealizoval nie v súlade s dodanou projektovou dokumentáciou. Problematike sa bude venovať aj kontrolný deň na stavbe, v rámci ktorého sa zainteresovaní budú zaoberať aj otázkou, ako kolízny bod vyriešiť. Nateraz boli vodiace pásy smerujúce k stĺpu vybraté a nahradené obyčajnou dlažbou až do doby finálneho riešenia.





Právne dokumenty