29.02.2016
Pripravujeme článok o novej linke spoločnosti Arriva, ktorá plánuje vypravovať jeden pár vlakov týždenne medzi Trenčínom a Prahou. Chceme konkrétne písať o tej trati samotnej, teda takzvanej Vlárskej dráhe. Koľko párov osobných vlakov v súčasnosti túto trať denne jazdí a najčastejšie do akej cieľovej stanice?
Je to 1 pár Ex ARWSK Praha- Vlársky průsmyk - Trenčín, 9 párov Os Trenčianska Teplá – Horné Sŕnie (z toho 3 páry vlakov v pracovných dňoch a 1 pár raz do týždňa), 2 páry Os, 1x týždenne Trenčianska Teplá - Vlársky průsmyk.
Bude pripravovaná linka Arrivy jedinou linkou cez tento úsek, ktorá povedie do Prahy?
Áno.
Je to najmenej frekventovaná trať medzi SR a ČR?
Áno.
Koľko medzinárodných tratí medzi Českom a Slovenskom je celkovo v prevádzke?
Prechody: Čadca – Mosty u Jablůnkova CZ, Púchov - Horní Lideč CZ, Kúty – Břeclav CZ, Trenčianska Teplá - Vlársky průsmyk CZ, Nové Mesto nad Váhom - Vrbovce - Velká nad Veličkou CZ, bez medzinárodnej osobnej dopravy Skalica na Slovensku - Sudoměřice nad Moravou CZ, Hodonín CZ - Holíč nad Moravou.
V akom je táto trať stave, resp. má nejaké obmedzenia pre dopravcu? (okrem toho, že nie je elektrifikovaná).
Na 13 km úseku Trenčianka Teplá - Vlárský průsmyk je povolená maximálna traťová rýchlosť 70 km/h, ide o jednokoľajnú trať, s maximálnym osovým tlakom 20t.
Trať je pravidelne prevádzkovaná, bez obmedzení súvisiacich s technickým stavom železničného zvršku, spodku, či stavieb železničného spodku. Na trati sa vykonáva pravidelné meranie geometrickej polohy koľaje, výhybiek, defektoskopická kontrola koľajníc v zmysle predpisov a vyhlášok.
Na trati sú obmedzenia súvisiace s rozhľadovými pomermi na 4 priecestiach, a to v smere Trenčianska Teplá – Horné Srnie štátna hranica a na troch železničných priecestiach v smere Horné Srnie štátna hranica – Trenčianska Teplá. Iné obmedzenia z hľadiska technického trať nemá.
Naopak, má táto trať i nejaké prednosti?
Je to štandardná trať bez významných špecifík.