02.02.2016
ŽSR vyhlásili verejnú súťaž na prenájom HDV aj s obsluhou na 24 mesiacov. Predpokladaná hodnota zákazky je 850 tis. eur bez DPH. Koľko HDV si chcú ŽSR prenajať cez túto súťaž a prečo, kde ich vlastne potrebujete?
ŽSR ako správca železničnej infraštruktúry využívajú pri správe a údržbe železničnej infraštruktúry, jej stavieb, objektov a zariadení pre zabezpečenie bezpečnosti dráhy a dopravy na dráhe hnacie dráhové vozidlá (ďalej HDV). HDV požadované v rámci procesu verejného obstarávania budú slúžiť hlavne pre zabezpečenie diagnostických a údržbových činností pre potreby zabezpečenia prevádzkyschopnosti železničnej infraštruktúry. Potreba HDV je individuálna na základe prevádzkových potrieb jednotlivých údržbárskych stredísk. Prenájom HDV nie je celoročný, ale ide o objednávanie HDV podľa potreby na časovo ohraničený úsek v rámci potreby stredísk.
Koľko rušňov celkovo majú v súčasnosti ŽSR, koľko z toho vlastných a prenajatých?
ŽSR v súčasnosti disponujú dvoma kategóriami HDV a to:
Rušeň
Motorový vozeň
ŽSR majú v súčasnosti v majetku 21 ks HDV, z toho je 9 ks lokotraktorov (výkon na ťažnom (spriahadlovom) háku menší ako 110 kW), ktoré slúžia hlavne na obslužné činnosti na údržbárskych strediskách, 11 ks rušňov (výkon na ťažnom (spriahadlovom) háku väčší ako 110 kW) pre dopravné výkony a 1 ks motorový vozeň pre zabezpečenie diagnostických činností (merací vozeň GPK).
Prenajatými rušňami v súčasnosti ŽSR nedisponujú.
Od koho, za koľko a na ako dlho si aktuálne rušne prenajímate?
ŽSR si v súčasnosti podľa potreby prenajímajú HDV od ZSSK a.s. na základe platnej zmluvy medzi ŽSR a ZSSK a.s. z roku 2011. Prenájom predmetných HDV je pre dopravné výkony na tratiach Tatranských elektrických železníc (TEŽ) a Ozubnicovej železnice (OŽ). Zmluva je uzatvorená na celkové plnenie v objeme 180 000,00 €.
Aký je technický stav a priemerný vek vlastných rušňov ŽSR podľa rôznych kategórií?
Technických stav HDV zodpovedá veku, opotrebeniu a servisným úkonom na HDV. HDV boli pre potreby ŽSR zabezpečené v nasledovných rokoch:
Lokotraktor - 2 ks rok výroby 1958, 1 ks – r. v. 1959, 1 ks – r. v. 1962, 1 ks – r. v. 1967, 3 ks – r. v. 1971, 1 ks – r. v. 2013,
Rušeň - 1 ks – r. v. 1971, 1 ks – r. v. 1972, 3 ks – r. v. 1985, 4 ks – r. v. 1988, 1 ks – r. v. 1989, 1 ks – r. v. 2014,
Motorový vozeň - 1 ks – r. v. 1967
Koľko investujú ročne ŽSR do opravy, modernizácie rušňov? Napríklad zvlášť v rokoch 2011 - 2015 a koľko plánujete v tomto roku, resp. do roku 2020?
Opravy HDV sú u ŽSR vykonávané na základe diagnostiky HDV a prehľad vynaložených objemov je spracovaný v tab. č.1. Údaje pre roky 2016 – 2020 v tejto chvíli nie je možné zverejniť vzhľadom na prebiehajúce výberové konanie.
Prehľad 2011 - 2015
|
ROK |
Náklad na opravu a udržiavanie HDV „€“ |
Náklad ma modernizáciu HDV „€“ |
|
2011 |
321 243,90 |
0,00 |
|
2012 |
106 278,93 |
0,00 |
|
2013 |
99 654,64 |
70 850,00 |
|
2014 |
61 511,63 |
0,00 |
|
2015 |
152 837,37 |
0,00 |
Kedy naposledy ste kúpili nové rušne - koľko, za koľko, od koho, kedy? Plánujete nakúpiť nové rušne v najbližších rokoch (predbežne koľko, za koľko)?
ŽSR za posledných päť rokov zakúpili 2 ks HDV v celkovej hodnote 84 550,00 € a to:
1 ks zánovné HDV – r. 2014, na základe kúpnej zmluvy od dodávateľa United Industries a.s. v hodnote 13.700,00 EUR bez DPH, HDV rad T710.429-2 (T334.0929),
1 ks modernizované HDV – r. 2013, na základe kúpnej zmluvy od dodávateľa CZ LOKO, a.s. v hodnote 70.850,00 EUR bez DPH; HDV rad. 703.7 typ 1435-B-230/II,
Ohľadne obnovy vozového parku HDV ŽSR v priebehu rokov 2016-2020 v tejto chvíli údaje nie je zverejniť, nakoľko by ich zverejnenie mohlo mať vplyv na priebeh verejného obstarávania.