Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: ŽSR/ modernizácia/ Trenčín - odhlučnenie domov na ul. Pred Poľom

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


07.03.2016

Chcel by som sa spýtať ako sa bude riešiť odhlučnenie domov na ulici Pred Poľom s ohľadom na upravenie železničnej trate. Úsek bol vyrovnaný, čo umožňuje vlakom rýchlejší prejazd ale zvyšila sa hlučnosť. Plánuje sa v danom úseku dobudovanie protihlukovej steny od autosalonu Citroen smerom na Dubnicu? 

Na úvod si Vám dovoľujeme požiadať, aby ste v prípade záujmu o poskytnutie informácií ohľadne určitej lokality mesta používali polohopisné identifikačné údaje známe aj investorovi stavby sídliacemu v Bratislave. Iste pochopíte, že orientačné body ako je autosalón Citroen nie je z hľadiska nášho sídla a investičnej stavebnej akcie zásadný orientačný bod, ktorým by sme mohli spoľahlivo identifikovať záujmovú lokalitu vo vzťahu k železničnej trati.  

Predpokladáme, že Vaša otázka súvisí s dobudovaním protihlukovej steny (ďalej len PHS), ktorá je v súčasnej dobe zrealizovaná v železničnom kilometri 125,628 po 125,991, t.j. v dĺžke 363 metrov. Orientačným porovnaním, resp. stotožnením mapového podkladu s projektovou dokumentáciou uvádzame, že poloha autosalónu vo vzťahu k novovybudovanej železničnej trati je približne v železničnom kilometri 125,9. To znamená, že od predmetného objektu je PHS vybudovaná ešte v dĺžke cca 90 metrov. S ďalším predĺžením PHS smerom na Dubnicu nad Váhom v súčasnej dobe neuvažujeme, pretože jej projektovaný stav plne rešpektuje zastavanosť individuálnou bytovou výstavbou územia v čase prípravy projektovej dokumentácie. Sme presvedčení, že akákoľvek stavebná činnosť v ochrannom pásme dráhy, ktorá nasledovala po tomto období zohľadňovala aj zákonom stanovené podmienky pre vydanie stavebného povolenia- udelenie súhlasného stanoviska odboru expertízy GR ŽSR, ktoré definuje podmienky pre realizáciu stavby. Zároveň si dovoľujeme vyjadriť nesúhlas s Vašim stanoviskom o zvýšení úrovne hladiny hluku po zmodernizovaní traťového úseku. Rýchlosť vlakovej súpravy, či už osobnej, alebo nákladnej dopravy nie je úplne v priamej súvislosti s hladinou hluku. Naopak, zmodernizovaním uvedeného úseku vo všetkých konštrukčných častiach (železničný spodok, železničný zvršok), použitím pružného upevnenia koľajníc, zvarením do bezstykovej koľaje dochádza k zníženiu imisií hluku pochádzajúceho zo železničnej dopravy.





Právne dokumenty