Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: ŽSR/ TIOP + širokorozchodná

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


28.04.2016

Pripravujem viacero materiálov o železniciach. Odpovedali by ste mi na pár otázok? Vláda chce stavať nové terminály intermodálnej dopravy. O ktoré terminály a v akých lokalitách ide?

S uvedenou otázkou sa prosím obráťte na MDVRR. 

V akej fáze je terminál v Tepličke nad Váhom? Čo je ešte treba na stavbe dokončiť a kedy sa začne užívať?

Výstavba terminálu je ukončená. Využívať sa začne po vysúťažení prevádzkovateľa. Súťaž pripravuje MDVRR. 

Z akých programov a prostriedkov budú jednotlivé projekty financované?

TIP Teplička je už ukončená s využitím fondov EÚ, s ostatnými informáciami sa prosím obráťte na MDVRR. 

V akej fáze je štúdia realizovateľnosti širokorozchodnej trate do Viedne? Kedy bude štúdia k dispozícii?

V rámci štúdie realizovateľnosti, ktorú obstaráva a zadáva spoločnosť Breitspur Planungsgesellschaft mbH. sa v súčasnosti stanovuje koridor a trasa, ako aj očakávané objemy prepravy tovaru. Uvedená spoločnosť rokuje so spracovateľom ďalšej časti štúdie realizovateľnosti, a to  finančného a obchodného  modelu výstavby a prevádzky projektu širokorozchodnej trate. 

Koľko bude štúdia stáť? Podieľa sa na nej finančne aj ŽSR resp. iné slovenské inštitúcie?

Štúdiu financuje spoločnosť Breitspur Planungsgesellschaft mbH. Finálna cena ucelenej štúdie realizovateľnosti ešte nie je stanovená. ŽSR sa priamo z vlastných prostriedkov na financovaní štúdie nepodieľajú. 

Neohrozí širokorozchodná trať využitie prekladísk?

Hlavnou komoditou prepravy  projektu ŠRT majú  byť kontajnery, takže vplyv na prekladiská sa očakáva minimálny. Jednou z úloh štúdie realizovateľnosti je aj posúdenie vplyvu na prekladiská  a sieť ŽSR. Po jej finalizácií budeme mať presnejšiu odpoveď na predmetnú otázku. 

Aká je predpokladaná cena širokorozchodnej a kadiaľ najpravdepodobnejšie môže viesť?

Zatiaľ ešte nie je ukončená táto časť práve spracovávanej štúdie realizovateľnosti, takže nie je možné hodnoverne odpovedať na otázku. 

Koľko ton tovaru prejde ročne cez prekladisko v Čiernej nad Tisou (poprosila by som údaje za posledných 5 rokov)? Nakoľko sa využíva trať z Užhorodu do Hanisky? Koľko ton tovaru prejde ročne po tejto trati (tiež by som poprosila údaje za posledných 5 rokov)?

ŽSR nesledujú objemy prepráv v tonách (v tomto smere odporúčame obrátiť sa na nákladných dopravcov). ŽSR ako manažér infraštruktúry sledujú len počty vlakov, výkony vo vlakových km a hrubých tonových km. A tie boli nasledovné:

Čierna nad Tisou ŠRT št.hr. – Čierna nad Tisou ŠRT = 3,2 km

Rok

Prechod

HRTKM

VLKM

2 012

Čierna nad Tisou

43 551 227

12 149

2 013

Čierna nad Tisou

44 855 950

12 226

2 014

Čierna nad Tisou

44 134 211

12 043

2 015

Čierna nad Tisou

41 756 229

11 055

 

Maťovce ŠRT št. hr. – Maťovce ŠRT = 2,38 km 

Rok

Úsek

HRTKM

VLKM

2 012

Maťovce

33 579 426

15 574

2 013

32 087 508

15 257

2 014

35 380 911

16 293

2 015

34 845 425

15 924

 





Právne dokumenty