Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: Kovové prvy v interiéry železničnej stanice Kraľovany

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


15.04.2016

  1. Bol sa projektant aj reálne pozrieť na mieste, predtým než navrhol kovové prvky v interiéri v železničnej stanici Kraľovany. Jeden cestujúci tvrdí, že je rozdiel sedieť na kovových lavičkách v Bratislave a na Orave, kde je chladnejšie.

Kovové sektorové lavičky boli objednané v roku 2015 za podmienok dosiahnutia štandardov železničných staníc. Typ, konštrukcia a materiál lavičiek bol dodaný a vysúťažený, a zároveň spĺňa svoj presný účel. V mesiaci marec prebehla montáž lavičiek do priestoru vestibulu firmou Antares s.r.o. a v súčasnosti ešte čakáme na úplnú kompletizáciu montáže (stabilizácia a doregulovanie skrutiek).  

Kovové lavičky sú koncipované tak, aby boli odolné voči útokom vandalov. Skonštruované sú tak, aby boli pohodlné na krátkodobé sedenie pre cestujúcu verejnosť pri čakaní na vlakové spoje, ale sektorovým delením zabránia dlhodobému prespávaniu bezdomovcov, na čo boli v minulosti sťažnosti zo strany cestujúcich. Vyznačujú sa aj vysokou stabilitou a pevnosťou spojov. Lavičky sú umiestnené zväčša v temperovaných priestoroch, ktoré sú v zime vykurované, takže obavy z chladivých lavičiek sú neopodstatnené.

Vestibul spĺňa všetky štandardné požiadavky – teplo, sucho, ozvučenie, služby, WC, možnosť sedenia. Máme záujem čiastočne upraviť interiér vestibulu zmenou formy a usporiadania informačných panelov, zmenou umiestnenia vývesných cestovných poriadkov a v spolupráci zo ZSSK aj možnú úpravu umiestnenia informačných panelov – vývesiek dopravcu.

  1. Na Orave sú dve stanice, zaradené do celoslovenského projektu pre dosiahnutie štandardov, Kraľovany a Oravský Podzámok. Koľko peňazí sa už preinvestovalo, čo sa urobilo, čo je v pláne pre tento rok?

V Oravskom Podzámku bolo potrebných pre dosiahnutie štandardov len niekoľko drobných opráv na fasáde budov a oplotení Železníc Slovenskej republiky. S týmito opravami sme realizovali aj opravu verejných WC. Celková suma za opravy bola cca 14.000,- €.

Stanica Kraľovany vyžaduje väčšie finančné prostriedky pre dosiahnutie štandardov. V uplynulom roku sme preinvestovali čiastku cca 60.000,- € na opravy priestorov vestibulu (výmena okien, nátery a maľby), na opravu verejných WC vrátane vybudovanie WC pre imobilných cestujúcich, na opravu oplotenia, žľabov a zvodov na 1. nástupišti a na rôzne iné drobné opravy. Pre ďalšie roky pripravujeme rekonštrukciu výpravnej budovy, opravu nástupíšť a podchodu na „Oravské“ nástupište v predpokladanej sume 250.000,- €.

  1. Iná téma: V zozname rekonštrukcií nechránených priecestí je zahrnutý aj Traťový úsek Trstená -Kraľovany, PZZ v km 8,187. Môžete, prosím, konkretizovať miesto a samotnú rekonštrukciu vrátane predpokladaných nákladov?

Priecestie v km 8,187 je priamo v železničnej stanici Párnica, na zhlaví od Kraľovian. V súčasnosti ŽSR pripravujú investičnú akciu na výstavbu nového priecestného zabezpečovacieho zariadenia (PZZ) svetelného, bez závor s automatickým ovládaním jeho činnosti.  Súčasťou tejto investície je nízkonapäťová prípojka pre napájanie PZZ, priecestná konštrukcia z celogumových panelov a dopravné značenie . Na stavbu bolo vydané stavebné povolenie . V investičnom pláne ŽSR na rok 2016 je pre túto stavbu naplánovaná finančná čiastka 290 000.-€. Bude taktiež realizovaná aj výmena priecestnej konštrukcie, celkové náklady – 100 000 €.



Právne dokumenty