Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: Priecestie na Kamennej ceste v Trnave

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


15.04.2016

1. Neuvažuje sa nad osadením mechanického zariadenia na priecestí na Kamenej ceste vzhľadom na neustále rastúcu dopravu v tejto časti? autá, cyklisti, chodci....

Železničné priecestie sa nachádza na ceste III. triedy, v km 2,720, na jednokoľajnej železničnej trati Trnava – Kúty, v traťovom úseku Trnava – Šelpice. Je zabezpečené svetelným priecestným zabezpečovacím zariadením (PZZ) bez závor, s aktívnou signalizáciou (bielym svetlom). Kontrolné a ovládacie zariadenie je umiestnené v dopravnej kancelárii ŽST Jablonica. PZZ je vybavené priecestníkmi, ktoré informujú rušňovodiča o stave zariadenia v zmysle platných predpisov ŽSR. Činnosť PZZ je v oboch smeroch plne automatická, závislá na jazdách koľajových vozidiel. Priecestie bolo vybudované v zmysle schválenej projektovej dokumentácie a plne vyhovuje platným predpisom a normám ŽSR. Upozorňujeme, že k dopravným nehodám na priecestiach dochádza len v dôsledku   nedodržiavania platných zákonov a predpisov užívateľmi cestnej komunikácie.

V zmysle zákona NR SR č.513/2009 Zb.z. o dráhach, doplneného zákonom 432/2013 Zb.z. §14, ods.3 križovanie dráh s cestnými komunikáciami zriaďuje, rozširuje a zabezpečuje ten, z koho podnetu k tomu dochádza. Vzhľadom na uvedené skutočnosti ŽSR momentálne neuvažujú o doplnení predmetného svetelného priecestného zabezpečovacieho zariadenia závorami, ktoré sú v zmysle zákona len doplnkovou výstrahou. V prípade, že na PZZ svieti výstražná svetelná signalizácia, nesmie žiadny z účastníkov premávky vstupovať na železničné priecestie.  

2.  Koľko vlakov približne tadiaľ denne prejde.....osobných a nákladných

Osobné vlaky:

  • v pracovné dni v priemere  22 vlakov
  • cez víkend a sviatky v priemere 18 vlakov

Nákladná doprava:

  • v priemere 6 vlakov denne (podľa tabuľky výkonov za rok 2015)

 3. Koľko nehôd sa stalo na tomto priecestí počas minulého roka, koľko smrteľných?

V minulom roku nie je priamo na uvedenom priecestí evidovaná žiadna nehoda. Posledná evidovaná nehoda z priecestia je zo dňa 5.12.2012. Smrteľná nehoda na priecestí za posledných 10 rokov nie je evidovaná.

 4. Na ďalších troch priecestiach na Ružindolskej, Suchovskej a Trstínskej mechanické závory sú....viete mi vysvetliť, prečo tu sú a na Kamennej nie?

Viď. odpoveď na 1. otázku.

 5. Je osadenie závor finančne a technologicky náročná činnosť? Viete mi to popísať?                

V zmysle normy STN P 34 2651, čl.5.3.1 sú závory len doplnkovou výstrahou a požadované doplnenie priecestia závorami predstavuje celkové náklady vo výške cca 50.000,- €.

 

 

 

 



Právne dokumenty