15.04.2016
1. Neuvažuje sa nad osadením mechanického zariadenia na priecestí na Kamenej ceste vzhľadom na neustále rastúcu dopravu v tejto časti? autá, cyklisti, chodci....
Železničné priecestie sa nachádza na ceste III. triedy, v km 2,720, na jednokoľajnej železničnej trati Trnava – Kúty, v traťovom úseku Trnava – Šelpice. Je zabezpečené svetelným priecestným zabezpečovacím zariadením (PZZ) bez závor, s aktívnou signalizáciou (bielym svetlom). Kontrolné a ovládacie zariadenie je umiestnené v dopravnej kancelárii ŽST Jablonica. PZZ je vybavené priecestníkmi, ktoré informujú rušňovodiča o stave zariadenia v zmysle platných predpisov ŽSR. Činnosť PZZ je v oboch smeroch plne automatická, závislá na jazdách koľajových vozidiel. Priecestie bolo vybudované v zmysle schválenej projektovej dokumentácie a plne vyhovuje platným predpisom a normám ŽSR. Upozorňujeme, že k dopravným nehodám na priecestiach dochádza len v dôsledku nedodržiavania platných zákonov a predpisov užívateľmi cestnej komunikácie.
V zmysle zákona NR SR č.513/2009 Zb.z. o dráhach, doplneného zákonom 432/2013 Zb.z. §14, ods.3 križovanie dráh s cestnými komunikáciami zriaďuje, rozširuje a zabezpečuje ten, z koho podnetu k tomu dochádza. Vzhľadom na uvedené skutočnosti ŽSR momentálne neuvažujú o doplnení predmetného svetelného priecestného zabezpečovacieho zariadenia závorami, ktoré sú v zmysle zákona len doplnkovou výstrahou. V prípade, že na PZZ svieti výstražná svetelná signalizácia, nesmie žiadny z účastníkov premávky vstupovať na železničné priecestie.
2. Koľko vlakov približne tadiaľ denne prejde.....osobných a nákladných
Osobné vlaky:
- v pracovné dni v priemere 22 vlakov
- cez víkend a sviatky v priemere 18 vlakov
Nákladná doprava:
- v priemere 6 vlakov denne (podľa tabuľky výkonov za rok 2015)
3. Koľko nehôd sa stalo na tomto priecestí počas minulého roka, koľko smrteľných?
V minulom roku nie je priamo na uvedenom priecestí evidovaná žiadna nehoda. Posledná evidovaná nehoda z priecestia je zo dňa 5.12.2012. Smrteľná nehoda na priecestí za posledných 10 rokov nie je evidovaná.
4. Na ďalších troch priecestiach na Ružindolskej, Suchovskej a Trstínskej mechanické závory sú....viete mi vysvetliť, prečo tu sú a na Kamennej nie?
Viď. odpoveď na 1. otázku.
5. Je osadenie závor finančne a technologicky náročná činnosť? Viete mi to popísať?
V zmysle normy STN P 34 2651, čl.5.3.1 sú závory len doplnkovou výstrahou a požadované doplnenie priecestia závorami predstavuje celkové náklady vo výške cca 50.000,- €.