10.05.2016
Chcel by som požiadať informácie ohľadom trate okolo Považskej Bystrice. Zaujímalo by ma v akom štádiu sa nachádza príprava, resp. realizácia úseku Púchov - Považská Teplá.
Momentálne prebieha proces verejného obstarávania.
Zaujímajú ma hlavne termíny.
V zmysle harmonogramu pre verejné obstarávanie. Zmluva so zhotoviteľom by mala byť podpísaná v mesiaci máj - jún 2016.
Kedy sa reálne začne stavať, ktorý úsek sa začne budovať ako prvý, resp. či sa bude budovať paralelne Púchov - Pov. Bystrica alebo Pov. Bystrica - Pov. Teplá.
Odovzdaním staveniska zhotoviteľovi je možné začať stavebné práce. V zmysle spracovaného plánu organizácie výstavby sa stavba má realizovať ako jeden celok.
Taktiež by ma zaujímalo akými cestami sa bude riešiť výstavba tunela a železnice poza Horný Milochov, nakoľko je po bežnej ceste územie ťažko dostupné nákladnými automobilmi.
Prístupy na stavenisko, odvoz, prísun materiálu, stavebné dvory a pod. sú výlučne v kompetencii zhotoviteľa stavby. V projektovej dokumentácii sú projektantom odporúčané trasy, tieto však zhotoviteľ nemusí využiť. Zhotoviteľ si ich sám navrhuje a povolenia na ich zriadenie a využívanie zabezpečuje vo vlastnej réžii. (Hlavné prístupové trasy sú v projektovej dokumentácii prednostne uvedené po jestvujúcej cestnej sieti. Pre prístup na stavenisko sa odporúča i využitie miestnych komunikácii a poľných ciest. Dovoz materiálu je zhotoviteľovi odporúčaný prednostne realizovať i po železničnej trati.)
Tiež by som sa chcel opýtať, či budú výluky v úseku Púchov - Pov. Teplá také rozsiahle, nakoľko je značná časť trate v inom telese ako pôvodná trať.
V medzistaničných úsekoch sú navrhnuté nepretržité výluky jednej z traťových koľají s obmedzením rýchlosti vlakov okolo pracovného miesta na rýchlosť 50km/hod. Počas výstavby v priestoroch pre cestujúcu verejnosť železničnej stanice a stavebných prác v koľajisku je zabezpečený pohyb cestujúcich spolu s príslušnými bezpečnostnými opatreniami. Zároveň i v stanici platí, že rýchlosť okolo pracovného miesta je 50km/hod.