Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: AKTUALIZOVANÉ: Kapacita v úseku železničnej trate Bratislava – Trnava je obnovená, ďalšie vlaky už nebudú odriekané

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


12.11.2025

Po koordinácii Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) s Ministerstvom dopravy SR a Železničnou spoločnosťou Slovensko (ZSSK) sa od dnešného popoludnia, od 15:00 hod., podarí spustiť vlakovú dopravu v úseku Bratislava – Trnava bez nutnosti odriekania jednotlivých spojov.

PEZINOK – Železniciam Slovenskej republiky (ŽSR) sa včera podarilo nájsť technické riešenie, vďaka ktorému je v železničnej stanici Pezinok opäť možné používať staničné koľaje č. 1, 3 a 5. Tým sa zabezpečila možnosť križovania vlakov a obnovila sa tak priepustnosť trate. Dnešným dňom je zavedená po susednej koľaji plná traťová rýchlosť. Táto bude v nutnom časovom rozsahu obmedzovaná počas odstraňovania následkov nehodovej udalosti v zmysle dopravných predpisov.

V praxi to znamená, že Železničná spoločnosť Slovensko už nebude odriekať vlaky a všetky plánované spoje budú môcť jazdiť. Celková kapacita železničnej prepravy tak bude, mimo krátkodobých meškaní, obnovená od stredy 12. novembra 2025 od 15:00 hod.

Obnovená železničná prevádzka pomôže aj pri zvládnutí dopravného zaťaženia počas plánovanej uzávierky diaľnice D1 Bratislava – Triblavina, ktorá sa začne vo štvrtok 13. novembra o 22:00 hod. a potrvá do nedele popoludní (16. novembra 2025).

Po odstránení poškodených vlakových súprav začali Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) zisťovať rozsah škôd, pričom od pondelka 10. novembra 2025 približne od 14:45 hod. prebiehali odpratávacie práce. Tie boli ukončené v utorok 11. novembra 2025 o približne 13:10 hod. Poškodená časť koľaje č. 2 vrátane výhybiek č. 12 a 14 zostane vylúčená z prevádzky až do nedele 16. novembra 2025, kedy sa predpokladá ukončenie opravných prác. Oprava si vyžaduje výmenu približne 400 m koľajníc, asi 360 betónových podvalov, kompletné prestavné ústrojenstvo výhybky č. 12 a úplnú výmenu výhybky č. 14. Z tohto dôvodu nie je možné obnoviť plnú prevádzku skôr.

ŽSR robia maximum pre to, aby bol poškodený úsek čo najskôr opäť prejazdný v pôvodnej traťovej rýchlosti. Všetky práce majú najvyššiu prioritu a prebiehajú v súlade s bezpečnostnými predpismi.



Právne dokumenty