17.07.2020
Chcel by som Vás poprosiť o informácie ohľadom prác na modernizácie železničnej trate v úseku Púchov – Považská Teplá. Poprosím Vás o odpovede na nasledovné otázky:
V akej fáze je razenie tunela Milochov (koľko metrov ešte približne zostáva do úplného prerazenia)?
V rámci realizácie stavebného objektu tunela Milochov sa aktuálne razí z Východného portálu, vyrazené je 1490,59m. Razí sa vo výrubovej triede s označním VT IV (zo Západného portálu je vyrazené 114, 48m). Úniková štôlňa je kompletne vyrazená.
Podľa mojich informácií má zhotoviteľ problémy s odstránením kovových konštrukcií okolo pilierov na železničnom moste cez Nosickú priehradu. Kedy budú odstránené, akým spôsobom a či je správna informácia, že pre práce na odstraňovaní konštrukcie si vyžiadali rapídne zníženie hladiny Nosickej priehrady?
Štetovnice sú zdeformované vplyvom sedimentov v priehrade, preto je časovo náročné ich vyťahovanie. Dokončenie týchto prác sa predpokladá do 10/2020. Požiadavky na zníženie hladín koordinujeme so Slovenským vodohospodárskym podnikom a Slovenskými elektrárňami, pričom požiadavky sú zväčša na úrovni 277,00 m.n.m. (bežná hladina je 278,00 m.n.m.), to znamená, že Zhotoviteľ stavby nepožaduje rapídne zníženie hladín, ktoré je definované úrovňou blízkej 274,60 m.n.m. Rapídne zníženia hladiny by nám znemožnilo pohyb s pontónovými súpravami po vodnej hladine.
Konštrukcie sa mali odstrániť už v marci. Prečo sa tak nestalo?
Posun v termíne dokončenia bol zapríčinený vplyvom situácie okolo pandémie COVID-19, zhotoviteľom realizujúcim dané práce je česká firma (Zakládání staveb, a. s.,). Taktiež posledné obdobie 5-6/2020 boli nepriaznivé hydrologické podmienky (vysoká hladina VD Nosice), ktoré nám nedovoľovali nástup na práce.
I keď dokončenie stavby je plánované až v roku 2022, vlaková doprava z Púchova popri Nosickej priehrade by sa mala skončiť už v septembri tohto roku a bude vedené cez tunel Diel a mostom ponad Nosickú priehradu. Je tá informácia správna?
Podľa harmonogramu stavby je plánované sprevádzkovanie traťovej koľaje č. 2 v úseku Púchov - Milochov k termínu september 2020. Plánované sprevádzkovanie traťovej koľaje č. 1 v úseku Púchov - Milochov je v termíne 16.9.2021. Plánované sprevádzkovanie traťovej koľaje č. 1 a 2 mezi Milochovom a Považskou Bystricou (cez tunel Milochov) je na záver stavby v termíne 15.12.2021. Koľajové výluky sú záväzné a dlhodobo plánované. Zhotoviteľ vynaloží maximálne úsilie na dodržanie uvedených termínov.
Platí stále, že súčasťou stavby je aj vyvolaná investícia, v rámci ktorej vznikne cesta III. triedy medzi Dolným Milochovom a púchovskou mestskou časťou Nosice? Má byť jej súčasťou aj cyklotrasa? A kedy by mala slúžiť verejnosti cesta i cyklotrasa?
Áno, súčasťou stavby bude aj cesta medzi Dolným Milochovom a mestskou časťou Nosice. Na opustenom železničnom telese v mieste budúcej spojnice ciest III/1942 (III/049018) Nosice a III/1983 (III/517001) Milochov sa vybuduje sa nová cestná komunikácia. Pôjde o realizáciu úplne posledného stavebného objektu, ktorého realizácia nie je predmetom financovania z prostriedkov Európskej komisie v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014-2020, to znamená, že nejde o prioritne sledovaný a vyhodnocovaný ukazovateľ tak, ako ostatné stavebné objekty v rámci objektovej skladby stavby. Jej súčasťou nie je vybudovanie cyklotrasy a podľa našich dostupných informácií sa riešením tejto záležitosti zaoberá Trenčiansky samosprávny kraj, ktorý pripravuje samostatnú investičnú akciu s názvom "Zlepšenie cyklistickej infraštruktúry v TSK, úsek Púchov - Nosická priehrada". O poskytnutie bližších informácií odporúčame osloviť priamo tohto investora.