28.02.2020
Chcel by som Vás poprosiť o vysvetlenie k zmluve číslo 7115/2019/5400/036, ktorá bola včera zverejnená v centrálnom registri. Na portáli ÚVO ani na webe ŽSR sa mi totiž nepodarilo súťažné podklady na predmetnú zákazku. Ide o zmluvu na rekonštrukciu budovy trakčnej meniarne v Starom Smokovci, ktorú ŽSR podpísali s firmou TEXO Partner na 2,7 mil. eur
Vedeli by ste mi prosím pomôcť zistiť, akým spôsobom bol pre túto zákazku vybraný zhotoviteľ a akým spôsobom prebehlo verejné obstarávanie? Akým spôsobom sa uchádzači mohli o tendri dozvedieť? koľko ponúk bolo doručených?
Pri zákazke ŽST Prievidza – ŽST Handlová, rekonštrukcia k. č. 1, km 15,336 - 16,570 bolo predložených v rámci dvoch kôl zadávania zákazky 8 ponúk.
Pri zákazke Starý Smokovec, trakčná meniareň – komplexná rekonštrukcia budovy bolo predložených 5 ponúk.
Železnice Slovenskej republiky, so sídlom: Klemensova 8, 813 61 Bratislava, Slovenská republika, IČO: 31 364 501 podľa ust. § 9 ods.1 písm. a) zákona č. 343/2015 Z.z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej ako „zákon o verejnom obstarávaní“ v príslušnom gramatickom tvare), napĺňajú definičné znaky obstarávateľa. Z vedeného vyplýva, že ak je predpokladaná hodnota zadávanej zákazky rovná alebo vyššia, ako finančný limit ustanovený všeobecne záväzným právnym predpisom, ktorý vydáva Úrad pre verejné obstarávanie, postupujú Železnice Slovenskej republiky podľa ustanovení zákona o verejnom obstarávaní. V prípade, ak je predpokladaná hodnota zadávanej zákazky nižšia, ako finančný limit ustanovený všeobecne záväzným právnym predpisom, ktorý vydáva Úrad pre verejné obstarávanie, postupujú Železnice Slovenskej republiky podľa interných predpisov.
Nakoľko v prípade uvedených zákaziek bola predpokladaná hodnota zadávanej zákazky nižšia, ako finančný limit ustanovený všeobecne záväzným právnym predpisom, ktorý vydáva Úrad pre verejné obstarávanie, postupovali Železnice Slovenskej republiky podľa interných predpisov – podľa platnej a účinnej SR 1011 - „Služobná rukoväť – Postupy ŽSR pri obstarávaní tovarov, služieb a stavebných prác“. Uvedená zákazka bola zadávaná prostredníctvom elektronického nákupného systému, v rámci ktorého boli oslovené viaceré hospodárske subjekty.