Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: Most nad železnicou na Kyjevskej ulici v Bratislave

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


19.09.2019

Na základe predošlej komunikácie s hovorcom mestskej časti Bratislava – Nové Mesto, Marekom Tettingerom kontaktujem priamo Vás ako vlastníka mostu nad železnicou na Kyjevskej ulici v Bratislave, ktorého povrch je v havarijnom a dezolátnom stave. Podľa slov Nového mesta vám Nové mesto ponúklo, že nájde sponzora, ktorý most opraví, ponuku vraj ŽSR odmietli.

Je toto tvrdenie pravdivé? Ak áno, prečo?

ŽSR nesúhlasili len s predĺžením Tupého ulice km 0,217 – 0,318 (SO 102), nakoľko rozšírenie cestnej komunikácie zasahuje do obvodu dráhy ŽSR (priľahlý svah zemného telesa).

Plánuje ŽSR spomínaný most opraviť? Ak áno, kedy?

Most v majetku ŽSR cez železničnú trať, na ktorý pokračuje cestná komunikácia je v zlom technickom stave. Mostný objekt bol postavený v roku 1931 za účelom vytvorenia služobnej účelovej prístupovej komunikácie do rušňového depa. Odborným odhadom pracovníkov ŽSR oprávnených vykonávať diagnostiku mostov bolo stanovené maximálne povolené zaťaženie mosta 3,5 t a maximálna povolená rýchlosť cestných vozidiel je 10 km/h. Most umožňuje prejazd cestných vozidiel len v jednom jazdnom pruhu. Súčasný technický stav mosta je v zmysle poslednej revíznej správy z VI.2018 vyhovujúci z hľadiska toho, že vykonaním najnutnejších opravných prác v roku 2017 boli odstránené porušenia bezprostredne ohrozujúce bezpečnosť železničnej dopravy pod mostom (odpadávanie úlomkov betónu z nosnej konštrukcie mosta na trať).

Most je pre správcu mosta ŽSR OR Trnava nepotrebný a preto neuvažujeme s jeho prestavbou, vykonaním statického a dynamického prepočtu ani rozsiahlejšou opravou. Opravné práce na moste boli a budú vykonané len v najnutnejšom rozsahu z dôvodu zachovania bezpečnosti železničnej a cestnej prevádzky.

Pre predpokladané zvýšené nároky cestnej dopravy je most nevyhovujúci a preto ŽSR požadovali do predmetnej stavby zahrnúť aj komplexnú prestavbu tohto mosta s rozšírením na  dva jazdné pruhy s tým, že most by mal byť po prestavbe následne prevedený do správy a údržby MČ Bratislava Nové Mesto z dôvodu zabezpečenia dopravnej obslužnosti a rozvojových zámeroch v danej lokalite.



Právne dokumenty