Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: Čo bude nasledovať s hlavnou stanicou po MS v hokeji?

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


03.06.2019

  1. Poslali ste tlačovú správu o úpravách za 380-tisíc eur na žst. BA-hlavná stanica. Ďakujem, ale chýba mi v nej informácia o inštalácii 8 nových osobných pokladní, ktorú realizovala firma Project 1. Podľa zmluvy mala byť 1. etapa hotová do 20. apríla. Prosím to doplniť, prípadne aj s fotografiou. (Kde presne majú byť tie pokladne, kedy to bude hotové a čo bude so starými pokladňami?) V procese obstarávania bol pôvodný termín vzhľadom na rozsah prác a zostávajúci čas do MS prehodnotený. Vybudovanie pokladní nebolo z hľadiska uspokojenia potrieb cestujúcej verejnosti nevyhnutné. ŽSR sa rozhodli spracovanie projektu a samotnú realizáciu posunúť a zabezpečiť tak kvalitné spracovanie či projektovej dokumentácie ako aj samotných prác. V prípade súbežne realizovaných prác by došlo k značnému zníženiu komfortu cestujúcich na ŽST Bratislava hlavná stanica. O termíne začiatku prác na inštalácii predajných miest budeme informovať.
  2. Máte už plán, čo bude so žst. BA-hlavná stanica ďalej? Kedy použijete 2,8 mil. eur, ktoré na tento účel ešte vlani vyčlenila vláda? Práce pred MS v hokeji realizovali ŽSR z vlastných zdrojov. Spomínaných 2,8 mil. eur vyčlenených na komplexnú rekonštrukciu od vlády zostalo nedotknutých. Komplexná rekonštrukcia zostáva naďalej prioritou ako ŽSR, tak aj rezortu dopravy. Podoba zrekonštrovanej ŽST Bratislava hlavná stanica bude známa až po uskutočnení architektonickej súťaže, rovnako ako cena, ktorá bude tiež vysúťažená.
  3. Vyhľadávala som na Vašom webe nejaké faktúry od firmy Rail Group. Vyhľadávanie vôbec nefunguje – niektoré faktúry sa zobrazili aj 10x, iné chýbali. Takisto mi prekážalo, že namiesto popisu faktúry sú tam zobrazené iba nejaké kódy – napr. XI 451, z čoho sa nič nedozviem. Okrem toho sú faktúry zašité medzi právnymi dokumentami, nedajú sa vyhľadať ani podľa mapy stránok. Pripadá mi to ako zámer sťažiť verejnú kontrolu, resp. vyhľadávanie faktúr. Čo mi k tomu môžete povedať? Faktúry sú na stránke ŽSR zverejňované priebežne v zmysle zákona. Prípadné drobné technické alebo iné nedostatky sú odstraňované vždy po nahlásení problému.
  4. Centrálny register zmlúv funguje lepšie, ale tam mi zase prekáža, že svoje zmluvy popisujete veľmi stručne – kúpna zmluva, zmluva o dielo a pod. bez uvedenie nakupovaného tovaru/služby/stavby. Takisto namiesto ceny je často uvedená iba nula. Pri dodatkoch k zmluve tam zase chýba pôvodná zmluva, resp. ostatné dodatky. Pripadá mi to ako zámer sťažiť verejnú kontrolu, resp. vyhľadávanie v registri. Iné firmy to robia oveľa poctivejšie. Čo mi k tomu môžete povedať? V centrálnom registri zmlúv sa zverejňujú všetky zmluvy, ktorých predmetom je poskytnutie služieb, dodávka tovarov alebo realizácia stavebných prác. V rámci základných popisných informácií sa pri zverejnení uvádzajú všetky potrebné a povinné údaje vyžadované formulárom pre zverejnenie a v priloženom dokumente (zverejňovanej zmluve) sa nachádzajú všetky ďalšie podrobné informácie o plnení predmetu zmluvy, opise predmetu zmluvy, hodnote plnenia a pod. V prípade, ak nie je známa celková hodnota plnenia vopred ako je tomu napr. v prípade rámcových zmlúv uvádza sa hodnota 0,00 EUR. V samotnom priloženom dokumente (zverejňovanej zmluve) sa nachádzajú bližšie informácie o maximálnej možnej hodnote plnenia, spôsobe fakturácie, úhrady a pod. Rovnako ako zmluvy sa v Centrálnom registri zmlúv uverejňujú aj dodatky. V prípade, že zverejňovaný dodatok je vo väzbe na pôvodnú zmluvu, ktorá nebola do roku 2011 zverejňovaná v Centrálnom registri zmlúv nie je možné ju previazať s pôvodnou zmluvou a preto sa uverejňuje samostatne  
  5. Zaujímalo by ma tiež, prečo na webe ÚVO boli na Vašom profile dodávateľa až teraz uverejnené dokumenty týkajúce sa vyhodnotenia tendra na modernizáciu trate Zlatovce – Trenčianska Teplá. Prvé vyhodnotenie tendra predsa prebehlo v rokoch 2010-2012 a druhé na pokyn Najvyššieho súdu v rokoch 2015-2017. Stavba už bola vlani dokončená. Pozri: https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zakaziek/detail/dokumenty/93321                                                                                                                            V profile obstarávateľa zriadenom na webe ÚVO v zákazke s názvom „ŽSR, Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom - Púchov, žkm 100,500 - 159,100 pre traťovú rýchlosť do 160 km/hod. - III. etapa (úsek Zlatovce - Trenčianska Teplá)“ boli postupne zverejňované dokumenty, ku ktorým sa vzťahovala povinnosť ich zverejňovania v zmysle platného ZVO v čase zverejňovania príslušného dokumentu. Pri internej kontrole bolo zistené, že na stránke CRDVO (spôsob zverejňovania dokumentov do 27.2.2014 podľa ZVO) neboli zverejnené všetky dokumenty a z toho dôvodu boli zverejnené dodatočne.
  6. Na svojom webe ste už zverejnili Výročnú správu za rok 2018. Chýba mi v nej prehľad ročných výkonov pri údržbe tratí. SŽDC ho zverejňujú už niekoľko rokov, tak sa dozvieme na koľkých kilometroch koľají bola upravená GP a vyčistené lôžko, akými úpravami prešli výhybky, koľko podvalov bolo vymenených a pod. Prečo ŽSR nepovažujú takúto prezentáciu za dôležitú? Aby to nebolo možné porovnávať napr. so SŽDC? Ak máte taký prehľad, prosím ho zaslať. ŽSR každoročne si spracovávajú prehľad údajov o stave DHM v správe ŽSR. Z neho vyplývajú nasledovné údaje:  
  • oprava geometrickej polohy koľaje   - 654,481 km
  • oprava geometrickej polohy výhybiek - 472 v.j.
  • oprava koľajového lôžka koľají a výhybiek - 151,853 km
  • výmena koľajníc - 40,229 km
  • výmena podvalov - 11 729 ks. ŽSR v súčasnosti zvažujú zaradenie takýchto údajov do výročnej správy za rok 2019.

 

 



Právne dokumenty