Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: Modernizácia železničného uzla Žilina

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


27.03.2019

V akom štádiu je príprava modernizácie železničného uzla Žilina? Kedy začnú samotné stavebné práce. V akom budú rozsahu a aké budú celkové náklady? Kedy by mali byť dokončené?

V súčasnosti sa finalizujú súťažné podklady pre výber zhotoviteľa realizácie stavby, pričom realizáciu ŽSR predpokladajú zahájiť v priebehu roku 2020 a ukončenie v roku 2023. Predpokladaná hodnota zákazky bude stanovená v súťažných podkladoch.

Účelom stavby je modernizovať technickú infraštruktúru v uzle Žilina, ktorý je súčasťou siete TEN-T a európskeho železničného koridoru č. V Bratislava – Žilina – Čierna nad Tisou v rámci koridoru Dunaj – Rýn resp. Balticko-adriatického koridoru pre dosiahnutie parametrov v zmysle legislatívy Európskej únie/Európskeho spoločenstva (napr. Technické špecifikácie interoperability), európskych noriem, legislatívy a noriem SR a dohôd AGC (európska dohoda o medzinárodných železničných magistrálach, 1985) a AGTC (európska dohoda o najdôležitejších trasách medzinárodnej kombinovanej dopravy, 1993).

Dielo (stavebné práce) musí plnohodnotne vytvoriť tranzitný železničný koridor, ktorý spĺňa požiadavky konvenčných železničných systémov Európy. Modernizácia pozostáva z prestavby jestvujúcej železničnej dopravnej cesty za účelom zvýšenia jej technickej vybavenosti a použiteľnosti zabudovaním najmodernejších a najprogresívnejších prvkov a tým zabezpečením skvalitnenia a zlepšenia jej technických parametrov, bezpečnosti a ukazovateľov ako celku.

Stavba predstavuje riešenie modernizácie jedného železničného uzla (ďalej len „uzol Žilina“), ktorého súčasťou sú:

  • Úsek Strážov – Žilina od km 199,200  modernizovanej trate Púchov – Žilina,
  • ŽST Žilina,
  • Úsek  Žilina – Budatín od km 251,109 modernizovanej  trate Žilina – Krásno nad Kysucou,
  • Úsek Žilina – Varín,
  • Žilina – Teplička,
  • ŽST Varín,
  • Úsek Varín – Strečno po km  326,800 trate Žilina – Vrútky.

Celá stavba má dĺžku cca 14 km v smere východ – západ a 2,3 km v smere sever – juh. Obsahuje 4 železničné stanice:  Žilina – zriaďovacia stanica, Žilina – osobná stanica, Žilina – Teplička a Varín a 3 odbočky: Budatín odbočka, Odbočka Váh a Odbočka Potok, ktoré sú začlenené do uzla Žilina.



Právne dokumenty