Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: Most na Kyjevskej ulici sa rekonštruovať nebude. ŽSR most zrekonštruovali v roku 2017

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


26.03.2019

1. Chceli by sme vedieť či je v pláne jeho oprava alebo údržba, most využívajú obyvatelia Koliby a prechádzajú nim dennodenne z Pionierskej ulice.

ŽSR vykonali opravu mosta v roku 2017. Účelom opravy bolo zaistenie bezpečnosti železničnej dopravy pod mostom vzhľadom k odpadávaniu povrchových častí betónu do koľaje a ochrana nosnej výstuže proti korózii.   

2. Je rozbitý, miestni musia chodiť po rozbitom moste, popoludní, ale aj v rannej špičke sa tam tvoria kolóny.

Mostný objekt bol postavený v roku 1931 za účelom vytvorenia služobnej účelovej prístupovej komunikácie do rušňového depa (ČSD). Most nebol navrhnutý na dopravnú intenzitu a zaťaženie cestnou dopravou aká je v súčasnosti v danej lokalite vzhľadom na prebiehajúcu rozsiahlu bytovú výstavbu. Prerušená asfaltová vozovka na moste je z dôvodu prejazdu ťažkých motorových vozidiel a aj napriek zákazu: len pre vozidlá do 3,5 t. Následkom porušenia asfaltovej vozovky, ktorá tvorí aj hydroizoláciu nosnej konštrukcie dochádza k zavodneniu nosnej konštrukcie a spolu s vplyvom mrazu aj k zvetrávaniu a rozrušovaniu povrchových častí betónov a korózii nosnej výstuže.   

3. Kedy sa bude opravovať? Čo sa s ním plánuje, prípadne neuvažuje sa o rozšírení?

V roku 2016 bol vykonaný stavebno-technický prieskum predmetného cestného mosta za účelom zistenia stavu a pevnosti stavebných materiálov vzhľadom na povrchové znehodnotenie konštrukcie mosta a ohrozovanie železničnej dopravy pod mostom odpadávajúcimi časťami. V správe je konštatované, že je nevyhnutné vykonať opravné práce k zabráneniu ďalšieho znehodnocovania častí nosnej konštrukcie mosta. Z tohto dôvodu bola oprava mosta vykonaná v roku 2017. Opravné práce pozostávali z odstránenia uvoľnených častí betónu z povrchu nosnej konštrukcie mosta, očistenia nosnej výstuže od korózie a zrealizovania povrchovej úpravy reprofilačnými maltami s ochranným náterom. Predmetný most je v súčasnosti intenzívne využívaný hlavne obyvateľmi „Koliby“ a investormi v predmetnej lokalite. V súčasnosti sa pripravuje rekonštrukcia Tupého ul. vrátane jej rozšírenia (investor mestská časť Bratislava Nové Mesto) v oblasti Rušňového depa Bratislava. V rámci pripomienkovania tohto projektu je zo strany ŽSR požadované zahrnúť do predmetnej stavby aj komplexnú prestavbu tohto mosta s rozšírením na dva jazdné pruhy, s tým, že most by mal byť po prestavbe  následne prevedený do správy a údržby Mestskej časti Bratislava Nové Mesto z dôvodu zabezpečovania dopravnej obslužnosti a rozvojových zámeroch v danej lokalite.   

4. Koľko eur sa investuje do opravy? Kedy sa naposledy opravoval a koľko stále oprava?

Opravné práce v roku 2017 boli realizované vlastnými kapacitami organizačnou zložkou Mostný obvod Bratislava v celkových nákladoch 116 550 eur. Mostný objekt križuje päť elektrifikovaných koľají (s veľkou intenzitou železničnej dopravy)  a 1 elektrifikovanú koľaj do odstavnej stanice.

 



Právne dokumenty