Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: Termín dokončenia podchodu v ŽST Trnava sa kvôli problémom pri búracích a výkopových prácach posunul

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


13.03.2019

1. V akom štádiu sa nachádzajú práce - predpokladáte ďalší sklz, alebo idú práce podľa harmonogramu?

Štádium prác:

  • maľby stropu
  • tmelenie a brúsenie sádrokartónového stropu
  • kladenie obkladov a dlažieb
  • konštrukcia podhľadov na vstupe k výťahom a schodiskám/prepojenie oboch tunelov so vstupnou halou/
  • preložka vedení oznamovacej a zabezpečovacej techniky ŽSR

Pri búracích a výkopových prácach stavby sa zistilo:

  • Prípojka vody k budove traťového obvodu (TO) je v kolízii s novým vstupom = bola nutná oprava a provizórne napojenie vodovodu na budovu TO a následne realizácia novej prípojky (po vybudovaní nového vstupu do podchodov)
  • Pod časťou nového vstupu sa nachádzal septik = musela sa zrealizovať nová šachta s napojením do jestvujúcej šachty a vybúrať starý septik
  • 2 kanalizačné šachty boli nestabilné a prekážali pri búracích prácach, boli zdemontované okrem dna a po realizácii nového objektu vybudované nové kanalizačné šachty v počte 2 ks.
  • Svah bol nestabilný, dochádzalo k zosuvu od budovy TO a koľaje č. 19a. Čakalo sa na projektovú dokumentáciu od statika, avšak riešenie od projektanta nebolo možné realizovať. Bol vypracovaný nový projekt na záporové paženie a následne ho firma zrealizovala.
  • Po ukončení búracích prác bol zrealizovaný geologický prieskum, na základe ktorého bolo vyhodnotené, že piloty v projektovej dokumentácii sú nevyhovujúce a opäť sme čakali na novú projektovú dokumentáciu.

Pri realizácii pilot bolo zistené, že je pod nimi betónový základ, ktorý sa musel vybúrať.

Všetky tieto dôvody spôsobili sklz cca 3 mesiace.

2. Aké práce aktuálne prebiehajú?

Aktuálny priebeh prác:

  • kompletáž elektro.inštalácie,t.j . osadenie svietidiel, vonkajšieho rozvádzača
  • osadenie rozhlasu, kamery
  • osadenie mobiliáru, orientačného systému, zábradlia
  • podhľady prepojení tunelov so vstupnou halou
  • zateplenie budovy
  • oplotenie a terénne úpravy

3. Kedy by mohol začať podchod slúžiť cestujúcim?

Konanie o predčasnom užívaní je stavebným úradom zvolané na 15.04.2019. Našou snahou je, aby do 18.04.2019 bolo vydané rozhodnutie o predčasnom užívaní a v tento deň aj otvorený vstup do podchodov. Realizácia stavby trvala 14. mesiacov. 

4. Aká bude výška celkovej investície?

Celková suma za realizáciu je 695 372,55 € bez DPH.  

5. Potvrďte mi prosím, prípadne doplňte nasledovné informácie: rekonštrukcia zahŕňa informačný systém, rozhlasové zariadenie, kamerový systém, práce na objekte prepojenia bývalého batožinového podchodu s podchodom pre cestujúcu verejnosť, úpravy napojenia jestvujúcich podchodov, napojenie chodníka na Dohnányho ulicu, dažďovú kanalizáciu, elektroinštaláciu, bleskozvod, prípojku nízkeho napätia, mobiliár, orientačný systém.

Potvrdzujeme rozsah prác podľa uvedeného rozpisu.



Právne dokumenty