Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: Tendre na modernizáciu trate medzi Devínskou Novou Vsou a hranicami s ČR spolu s modernizáciou trate Poprad - Lučivná

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


12.02.2019

Dobrý deň,

prosím pošlite mi odpovede na nasledovné otázky týkajúce sa dvojice tendrov, konkrétne modernizácie trate medzi Devínskou Novou Vsou a hranicami s ČR spolu s modernizáciou trate Poprad - Lučivná.  



Devínska Nová Ves - št. hr. SR/ČR
1. Prečo tender na modernizáciu trate trvá tak dlho (dva roky)? Kedy bude ukončený? 3. Kedy sa začne s prácami? UVO nariadil opätovne vyhodnotiť ponuky. Kedy sa tak stane?
 

ŽSR zverejnili dňa 2.2.2017 oznámenie o vyhlásení verejnej súťaže na stavebné práce vo vestníku verejného obstarávania a v Úradnom vestníku Európskej únie. Počas procesu verejného obstarávania bol viackrát využitý inštitút vysvetlenia súťažných podkladov v súlade s § 48 zákona č. 345/2015 o verejnom obstarávaní (ďalej len „ZVO“) a vysvetlenia ponuky v súlade s § 53 ZVO, na ktoré museli jednotliví uchádzači vypracovať odpovede, čo malo prirodzene vplyv na proces vyhodnocovania ponúk. Zároveň boli uplatnené revízne postupy, kedy bola kompletná dokumentácia k verejnému obstarávaniu postúpená na ÚVO. Dňa 7.2.2019 bolo ŽSR ako kontrolovanému doručené rozhodnutie rady ÚVO, ktoré vyžaduje zo strany kontrolovaného vykonať procesné úkony a komisia na vyhodnotenie ponúk bude v jeho intenciách postupovať. So stavebnými prácami v zmysle zmluvy sa môže začať až po jej podpísaní a splnení všetkých zákonných a procesných náležitostí. ŽSR nedokážu vzhľadom na vyššie uvedené skutočnosti ich začatie časovo určiť.


4. Čo prinesie modernizácia cestujúcim?

Po modernizácii tohto úseku v celkovej dĺžke 57 km, modernizácia prinesie zvýšenie traťovej rýchlosti, modernizáciu zabezpečovacieho zariadenia, trakčného vedenia,  vybudovanie systému ETCS a GSM-R, odstránenie úrovňových križovaní železnice a pozemných komunikácií, čím sa zvýši bezpečnosť  železničnej prevádzky aj na pozemnej komunikácii, mimoúrovňovým prístupom cestujúcich a s úpravou všetkých komunikácií pre chodcov v priestoroch staníc a zastávok pre osoby s obmedzenou schopnosťou pohybu. Taktiež zastrešenie nástupíšť a výstupov pre cestujúcich. Zvýšením traťovej rýchlosti dôjde aj k skráteniu doby na presun medzi jednotlivými stanicami a zastávkami. Konkrétne technické riešenie bude podrobne riešené až pri spracovaní projektovej dokumentácie


5. V akej fáze sa aktuálne nachádza verejná súťaž?
Verejná súťaž sa nachádza vo fáze vyhodnotenia ponúk vzhľadom na výrokovú časť uvedenú v rozhodnutí Rady ÚVO v odvolacom konaní.


7. Očakávate prípadné ďalšie odvolanie v prípade, že UVO potvrdí, že spoločnosť Integra Construction KZ nesplnila všetky podmienky na vstup do tendra?

Využitie revíznych postupov je na rozhodnutí jednotlivých uchádzačov a v prípade, ak daná situácia nastane, budú ŽSR postupovať v súlade so ZVO.


Poprad - Lučivná
1. Prečo tender na modernizáciu trate trvá tak dlho (jeden a pol roka)? Kedy bude ukončený? Kedy sa začne s prácami?

ŽSR zverejnili dňa 3.7.2017 oznámenie o vyhlásení verejnej súťaže na stavebné práce vo vestníku verejného obstarávania a v Úradnom vestníku Európskej únie. Počas procesu verejného obstarávania bol viackrát využitý inštitút vysvetlenia súťažných podkladov v súlade s § 48 zákona č. 345/2015 o verejnom obstarávaní (ďalej len „ZVO“) a vysvetlenia ponuky v súlade s § 53 ZVO, na ktoré museli jednotliví uchádzači vypracovať odpovede, čo malo prirodzene vplyv na proces vyhodnocovania ponúk.


4. Čo prinesie modernizácia cestujúcim?

V celom úseku sa zrušia existujúce železničné priecestia.  Budú nahradené podchodom pre peších (Teplická ulica v Poprade) a novým železničným mostom (v meste Svit).

Nový železničný most vo Svite bude situovaný v km 206,358 a bude riešiť križovanie železničnej trate s preložkou cesty III/3064 smer Batizovce.

Preložka cesty III/3064 je riešená ako odbočka z cesty  I/18 so začiatkom v mieste križovatky s Hviezdoslavovou ulicou. V tomto mieste vznikne svetelne riadená križovatka. Cesta bude vedená popod nový železničný most ďalej medzi budovou železničnej stanice a záhradkárskou osadou Breziny, za ktorou sa napojí do jestvujúceho stavu. Súčasťou preložky cestnej komunikácie sú aj chodníky pre peších a pre cyklistov.

Pri výpravnej budove budú vybudované parkovacie plochy pre osobné vozidlá a autobusy, na preložke cesty III/3064 bude zriadená zastávka autobusu.

Preložka cesty I/18 sa napojí na existujúcu cestu do Batizoviec v mieste medzi záhradkárskou osadou a jazerom, pred mostom ponad diaľnicu.

Na ceste I/18 je navrhnuté zriadiť dve svetelné riadené križovatky. Jedna je existujúca v mieste ul. SNP pri vlečke Chemosvit a druhá v mieste napojenia preložky cesty III/3064 na cestu I/18.

Železničná stanica Svit bude modernizovaná podľa zásad pre koridorové trate. Navrhnuté sú 2 nástupištia dĺžky 250m s prístupom pre imobilných, zmodernizovaný bude podchod, zastrešenia nástupíšť, osvetlenie a celková infraštruktúra. Koľajisko stanice ostáva približne v rovnakej polohe, ako je v súčasnosti. Staničná budova Svit bude upravovaná  v potrebnom rozsahu, ako si to vyžaduje zabudovanie modernej technológie.

Pri obci Lučivná bude vybudovaná preložka železničnej trate v dĺžke 2,3 km. Preložka je vedená prevažne v násype a na mostnom objekte, ktorým premostí potok Rakovec a cestnú komunikáciu. Na preložke trate  je situovaná aj nová zastávka Lučivná s prístupom na nástupištia pomocou schodiska a chodníka s rampami napojenými na cestnú komunikáciu. Nástupištia budú vybavené osvetlením, potrebnou technológiou a prístreškami pre cestujúcich.

Na celej modernizovanej trati, v miestach s obytnou zástavbou, budú riešené protihlukové steny. Týka sa to mestskej časti Veľká v Poprade, mesta Svit a obce Lučivnej. V celom riešenom úseku stavby bude modernizovaná zabezpečovacia a oznamovacia technika, trakčné vedenie, všetka súvisiaca infraštruktúra spolu s dotknutými inžinierskymi sieťami.


5. Prečo ste po vylúčení konzorcia TIAC pristúpili k vyhodnoteniu súťaže už za sedem dní? Vylúčené konzorcium sa proti vylúčeniu odvolalo?

Verejný obstarávateľ postupoval v súlade so ZVO (§ 55 ods. 2), keďže je povinný po vyhodnotení ponúk, po skončení postupu podľa § 55 ods. 1 ZVO a po odoslaní všetkých oznámení o vylúčení uchádzača bezodkladne písomne oznámiť všetkým uchádzačom, ktorých ponuky sa vyhodnocovali, výsledok vyhodnotenia ponúk, vrátane poradia uchádzačov a súčasne uverejniť informáciu o výsledku vyhodnotenia ponúk a poradie uchádzačov v profile.

Tomu predchádzalo opätovné zasadnutie komisie na vyhodnotenie ponúk zriadenej verejným obstarávateľom, aby určila nové poradie uchádzačov na základe kritéria na vyhodnotenie ponúk. Po odoslaní informácie o výsledku vyhodnotenia ponúk bola splnená oznamovacia povinnosť voči ÚVO (§ 166 ods. 1 písm. c) ZVO).

Čakať do doby uplynutia lehoty na doručenie námietok proti vylúčeniu nebolo potrebné, keďže doručenie takýchto námietok nezastavuje verejného obstarávateľa v ďalšom konaní vzhľadom na skutočnosť, že proti vyhodnoteniu ponúk môžu byť taktiež podané námietky a ÚVO rieši všetky námietky doručené po otváraní časti ponúk „Kritériá“ v rámci jedného spoločného konania o preskúmanie úkonov kontrolovaného na základe námietok.


6. Vylúčené konzorcium sa odvolalo na ÚVO. Podpíšete zmluvu s víťazom konzorcia aj napriek prebiehajúcemu odvolaniu?

Vzhľadom na to, že boli uplatnené revízne postupy, v zmysle platných právnych predpisov nie je možné pristúpiť k podpisu zmluvy s úspešných uchádzačom, ale je potrebné počkať na ich ukončenie. ŽSR ako kontrolovaný subjekt na základe výzvy predložia kompletnú dokumentáciu k verejnému obstarávaniu na ÚVO a poskytnú mu potrebnú súčinnosť.

 



Právne dokumenty