Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: Bilancia na najbližšie obdobie, evakuácia cestujúcich či požiare

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


21.01.2019

Dobrý deň, zasielam Vám otázky k článku o železničnej doprave. Prosím Vás o zaslanie odpovedí do 13.00 hod, kvôli uzávierke. Ďakujem.

  1. Aký je rozvrh modernizácie železníc SR (čo máte v pláne v najbližšom období)?

V rámci operačného programu Integrovaná infraštruktúra ŽSR ako konečný prijímateľ realizuje v súčasnosti modernizáciu trate Púchov – Žilina pre rýchlosť do 160 km/h. I. etapa úsek Púchov – Považská Teplá.

V rámci plánovaného obdobia 2014 – 2020 plánujeme ešte realizovať modernizáciu uzla Žilina, kde sa v súčasnosti pripravujú súťažné podklady. V rámci programu CEF prebieha verejné obstarávanie na modernizáciu trate Žilina – Košice, úsek Poprad – Lučivná a Devínska Nová Ves – Kúty – št. hr SR/ČR. Okrem uvedených sa v súčasnosti spracováva projektová dokumentácia na ďalšie úseky modernizácie Žilina – Košice, úsek Paludza – Liptovský Hrádok, Poprad – Krompachy, Kysak – Košice, Krásno n/K – Čadca – št. hr. SR/ČR.

  1. Aký je postup železníc, pri evakuácii cestujúcich z pokazeného vlaku?

V mimoriadnych prípadoch sa cestujúci musia riadiť pokynmi sprevádzajúceho personálu a v prípade nehodovej udalosti určenými pokynmi zasahujúcich záchranných zložiek.

  1. Pri včerajšom roztrhnutí vlaku, nemohli podľa svedkov cestujúci nastúpiť do prichádzajúceho IC vlaku, prečo?

Otázku musíte smerovať na dopravcu, v tomto prípade ZSSK.

  1. Neplatia nejaké smernice, že cestujúci, ktorí sa pre haváriu vlaku ocitnú mimo vozňa, by nemali kráčať (a už vôbec nie po tme) popri trati? Nevystavujú sa cestujúci takto riziku?

Zákon o dráhach ( 513 z roku 2009) definuje miesta, v ktorých je vylúčený resp. povolený pohyb osôb v obvode dráh. Rovnako ako pri otázke tri je potrebné osloviť dopravcu.

  1. Ako si vysvetľujete vysoký nárast nehôd či požiarov v poslednom období?

Keďže nehodovosť zahŕňa viacero pojmov a definícií, nevieme o ktorú oblasť máte záujem. V roku 2018 evidujú ŽSR 388 nehôd, čo je v porovnaní s rokom 2017, kedy sme zaznamenali 387 nehôd prakticky vyrovnaná bilancia na poli nehodovosti.

V roku 2018 bolo na železničných dráhach a objektoch zaznamenaných 152 požiarov. Z tohto počtu požiarov bolo 111 požiarov ŽSR, čo v porovnaní s rokom 2017 predstavuje pokles o 6 požiarov. Z uvedených požiarov ŽSR ide predovšetkým o požiare suchých porastov nachádzajúcich sa popri železničnej dopravnej ceste. Nárast požiarovosti bol zaznamenaný u koľajových vozidiel zmluvných dopravcov, nakoľko v roku 2017 bolo zaznamenaných 25 požiarov a v roku 2018 to bolo 41 požiarov. Príčiny vzniku požiarov koľajových vozidiel si dopravcovia riešia sami.    



Právne dokumenty