14.01.2019
Dobrý deň, chcel by som sa bližšie informovať o problémoch na trati Prešov – Bardejov. Podľa čitateľa „Jednotky radu 861 od začiatku roka 2018 nepremávali cca pol roka z dôvodu opotrebenia okolesníkov. Následne správca infraštruktúry Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) urobilo úpravy opornice a na jednotky 861 mali byť namontované mazničky okolesníkov. Zo strany železničiarov boli informácie, že uvedené opatrenia zabrali, kolesá už nie sú namáhané a teraz ich ideme stiahnuť?“ Chcem sa opýtať, či sa vyskytol takýto problém na tejto trase a či sú tieto informácie správne. Podľa informácií,ktoré majú ŽSR od Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s. (ZSSK), boli vozidlá radu 861 čiastočne stiahnuté z uvedeného úseku železničnej trate. Išlo iba o vozidlá, ktoré boli v poruche z iných dôvodov.
1. Poprosím o vysvetlenie tejto situácie a od kedy do kedy bol takýto problém.
Problém vznikol pri nasadení vozidiel radu 861.
2. Kedy sa zjednala náprava zo strany ŽSR?
Náprava zo strany ŽSR sa zjednala hneď po tom, ako boli ŽSR oznámené nadmerné opotrebenie dvojkolesí. K problematike nadmerného opotrebenia jazdného profilu dvojkolesí prevádzkovaných na trati Prešov – Bardejov bola zriadená pracovná skupina, v ktorej sú zástupcovia ŽSR, Výskumný a vývojový ústav železníc (VVÚŽ) Žilina a zástupcovia ZSSK, a.s. Na základe spoločného rokovania boli prijaté spoločné opatrenia. Jedno z opatrení zo strany ŽSR je aj, že na motorový vozík MUV 69 bol namontovaný mechanizmus na mazanie namontovaných prídržných koľajníc. Tento motorový vozík periodicky maže uvedené prídržné koľajnice. Uvedený úsek železničnej trate sa zo strany ŽSR pravidelne monitoruje.
3. Existujú ešte trasy, kde je podobný problém a nemôžu sa nasadiť nové motorové jednotky 861? Kde? Kde všade sa upravili „opornice“ a kedy kvôli nasadeniu nových vlakov?
ŽSR neevidujú žiadne železničné trate s podobným problémom.
4. Plánuje sa ešte v blízkej budúcnosti takáto oprava kvôli nasadeniu novších vlakov? Kde?
Nie, neplánujeme.