16.11.2018
Dobrý deň, pripravujem článok o chýbajúcich lavičkách na železničnej stanici v Handlovej. Preto by som Vás poprosil o odpovede na otázky:
1. Prečo sa v exteriéri železničnej stanice v Handlovej nenachádzajú žiadne lavičky? Zaznamenali ste na tento problém nejaké sťažnosti? Ako budete túto situáciu riešiť? (pribudnú lavičky? Ak áno, tak aké a koľko kusov?)
V súvislosti s absenciou lavičiek v exteriéri objektu železničnej stanice (ŽST) Handlová bola v októbri 2018 vznesená požiadavka od jedného občana. Nezávisle od tejto požiadavky Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) dodajú 2 ks celokovových sektorových lavičiek, ktoré budú situované v exteriéri objektu ŽST Handlová.
2. V ktorom roku bola vybudovaná železničná stanica v Handlovej? Akými premenami prešla počas svojej existencie? (mám na mysli vybavenie, rekonštrukcie)
Objekt ŽST Handlová bol daný do užívania v roku 1985. Z pohľadu cestujúcich je v pôvodnom stave bez prestavby, respektíve rekonštrukcie väčšieho rozsahu. Na objekte sa priebežne realizuje prevádzková údržba, spočívajúca v odstraňovaní porúch a nedostatkov brániacich bezpečnému užívaniu budovy (maľovanie interiérových priestorov, náter stavebných konštrukcií budovy, oprava sociálnych zariadení budovy a výmena poškodených stavebných prvkov).
3. Plánujete rekonštrukciu handlovskej vlakovej stanice? (ak áno, tak kedy? Ako by rekonštrukcia mala vyzerať? Kedy približne by sa uskutočnila? A prečo by ste museli stanicu rekonštruovať? Viete mi k tejto téme dodať ďalšie informácie?
ŽST Handlová bude v zmysle Zmluvy o prevádzkovaní železničnej infraštruktúry na roky 2017 – 2021, uzatvorenej medzi Ministerstvom dopravy a výstavby Slovenskej republiky a ŽSR, zaradená v roku 2019 do zoznamu ŽST a zastávok, kde budú musieť byť plnené štandardy vyšpecifikované vyššie uvedenou zmluvou. V ŽST Handlová bude z dôvodu nevyhnutných dispozičných úprav potrebné realizovať komplexnú rekonštrukciu budovy ŽST. Rozsah komplexnej rekonštrukcie bude stanovený s ohľadom na prevádzkové potreby ŽSR (technologické vybavenie budovy...), aktuálne trendy vo vybavovaní objektov, v ktorých sa realizuje železničná doprava (cyklostojiská, parkovacie miesta, bezbariérové trasy...) a ďalšie výhľadové využitie objektu ŽST (komerčné priestory, reklamné zariadenia...). Komplexná rekonštrukcia bude zaradená do Investičného plánu ŽSR, pričom predpokladaný časový horizont realizácie bude závisieť od investičných možností a priorít ŽSR.