16.10.2018
1. Prečo ŽSR uskutočnilo v júli 2010 v stanici Komjatice ojedinelú renováciu mechanického návestidla pre jeho zlý technický stav a nevykonalo klasicky náhradu za svetelné návestidlo ako v iných prípadoch?
V roku 2018 bola na priecestí v km 16,293 v ŽST Komjatice vykonaná náhrada jednodrôtových mechanických závor svetelným priecestným zabezpečovacím zariadením s celými závorami, bez aktívnej signalizácie, 3. kategórie, PZS 3Z, typu AŽD RE.
Náhrada bola vykonaná v zmysle predpisov ŽSR – zabezpečiť zrušenie resp. nahradenie závor s jednodrôtovým ťahadlom priecestným zabezpečovacím zariadením, alebo mimoúrovňovým križovaním. Z dôvodu zabezpečenia priecestia PZS 3. kategórie bola súčasne vykonaná najnutnejšia úprava staničného zabezpečovacieho zariadenia v ŽST Komjatice, a to vybudovanie nových svetelných návestidiel v obvode St. I. Náhrada zostávajúcich mechanických návestidiel bude vykonaná v rámci budovania diaľkového ovládania zabezpečovacieho zariadenia na tratiach Leopoldov – Nitra – Šurany a Jelšovce – Prievidza.
2. Môžem poprosiť o zaslanie zoznamu (evidenciu) mechanických priecestných zariadení na sieti ŽSR?
|
TU |
DU |
Miesto obsluhy |
P1: Km poloha priecestia |
Celková hodnota |
|
2303 |
05 |
Horne Srnie DK |
7,78 |
1 |
|
2601 |
42 |
Ľubochňa st.1 |
292,591 |
1 |
|
2642 |
04 |
ovládanie zo žst. Plavnica |
8,129 |
1 |
|
2804 |
35 |
Mužla St. 1 |
183,559 |
1 |
|
2863 |
22 |
Komárno st.4 |
2,664 |
1 |
|
2901 |
10 |
Blhovce St.2 |
75,923 |
1 |
|
2902 |
10 |
Podrečany |
171,156 |
1 |
|
|
52 |
Holiša |
154,06 |
1 |
|
|
|
|
154,992 |
1 |
|
2961 |
02 |
ŽST Plešivec |
1,02 |
1 |
|
3004 |
02 |
St. I Levice |
0,49 |
1 |
|
3011 |
02 |
Komjatice St. II |
15,348 |
1 |
|
|
04 |
Ivanka pri Nitre St.II |
26,651 |
1 |
|
|
08 |
Ivanka pri Nitre St.I |
27,621 |
1 |
|
|
09 |
Nitra St.I |
34,095 |
1 |
|
|
16 |
ŽST Jelšovce St.1. |
45,981 |
1 |
|
|
|
ŽST Koniarovce St.2. |
51,096 |
1 |
|
|
18 |
ŽST Ludanice st. II |
59,857 |
1 |
|
|
|
ŽST Ludanice st. II. |
59,394 |
1 |
|
|
23 |
Bošany St.II |
74,175 |
1 |
|
|
25 |
ŽST Chynorany St. II |
76,796 |
1 |
|
|
26 |
ŽST Chynorany St.1 |
77,467 |
1 |
|
|
28 |
Veľké Bielice St.2. |
82,393 |
1 |
|
|
|
Žabokreky n/N St.1 |
79,676 |
1 |
|
|
|
|
80,502 |
1 |
|
3012 |
02 |
St.2 ŽST Veľké Bielice |
0,22 |
1 |
|
|
04 |
NŽST Oslany St.2. |
8,552 |
1 |
|
|
07 |
NŽST Bystričany DK |
12,001 |
1 |
|
|
09 |
St.II Zem. Kostoľany |
15,824 |
1 |
|
3102 |
10 |
Zv.32 Nová Maša v km 32,595 |
31,47 |
1 |
|
|
|
|
32,336 |
1 |
|
|
02 |
Brezno-Halny zast. |
0,31 |
1 |
|
|
06 |
Závadka nad Hronom Zv.21 |
20,735 |
1 |
|
|
|
|
21,255 |
1 |
|
|
|
|
21,767 |
1 |
|
3104 |
13 |
DK ŽST Slovenská Ľupča |
31,353 |
1 |
|
3201 |
10 |
Streda nad Bodrogom St.1 |
28,539 |
1 |
|
|
|
Veľký Horeš St.2 |
19,036 |
1 |
|
|
|
Závorárske stanovište ZV 27 |
27,013 |
1 |
|
|
07 |
Pribeník St.2 |
11,278 |
1 |
|
|
13 |
Streda nad Bodrogom St.2 |
29,56 |
1 |
|
3211 |
08 |
St.II Výh Trebišov ŠRT |
21,772 |
1 |
|
3241 |
16 |
ZV III |
17,003 |
1 |
|
Celkový súčet |
|
|
|
43 |
3. Bola už vykonaná štúdia uskutočniteľnosti - prípadne projektová dokumentácia na projekt "Elektrizace železničnej trate Bánovce nad Ondavou – Humenné a aký je predpoklad realizácie tohto projektu? Súčasne ma zaujíma či je pravda, že by sa mal pri tejto príležitosti elektrizovať tiež úsek Strážske – Nižný Hrabovec.
Projekt ŽSR „Elektrifikácia trate Bánovce nad Ondavou – Humenné“ zahŕňa vypracovanie projektovej dokumentácie na úrovni „Dokumentácia pre územné rozhodnutie“, „Dokumentácia pre stavebné povolenie“ a „Dokumentácia pre realizáciu stavby a súvisiacu inžiniersku činnosť“, ktorá má byť ukončená v priebehu roka 2019. Samotná realizácia elektrifikácie je závislá od disponibilných prostriedkov po roku 2020. Elektrifikácia úseku Strážske – Nižný Hrabovec nie je súčasťou tejto stavby.
4. Bola už vykonaná štúdia uskutočniteľnosti - prípadne projektová dokumentácia na projekt "Elektrizace železničné trate Leopoldov – Nitra – Šurany a aký je predpoklad realizácie tohto projektu?
V roku 2014 bola spracovaná Štúdia realizovateľnosti pre stavbu Elektrifikácia a optimalizácia trate Leopoldov – Nitra – Šurany. V následnej projektovej príprave sa však nepokračovalo, nakoľko MDV SR listom zo dňa 07. 10. 2015 neodporúčalo pokračovať v tomto investičnom zámere.
5. Môžete mi prosím uviesť aspoň vždy jeden príklad stanice, kde sa vyskytujú mechanická návestidlá z roku 1937-teda ty svoju dobou pôsobenia v prevádzke najstarší, tie z doby okolo roku 1945 a z roku inštalácie 1975-svojím pôsobením v prevádzke najmladší?
Uvádzame nasledovné príklady staníc s mechanickými návestidlami:
- rok 1937 - ŽST Heľpa a Gašparovo,
- rok 1943 - ŽST Čierne nad Topľou,
- rok 1947 - ŽST Nižný Hrabovec,
- rok 1975 - ŽST Maňa a Vráble.