Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: Mechanické návestidlá/priecestné zab. zar. na sieti ŽSR, Elektrifikácia tratí

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


16.10.2018

1. Prečo ŽSR uskutočnilo v júli 2010 v stanici Komjatice ojedinelú renováciu mechanického návestidla pre jeho zlý technický stav a nevykonalo klasicky náhradu za svetelné návestidlo ako v iných prípadoch?

V roku 2018 bola na priecestí v km 16,293 v ŽST Komjatice vykonaná náhrada jednodrôtových mechanických závor svetelným priecestným zabezpečovacím zariadením s celými závorami, bez aktívnej signalizácie, 3. kategórie, PZS 3Z, typu AŽD RE.

Náhrada bola vykonaná v zmysle predpisov ŽSR – zabezpečiť zrušenie resp. nahradenie závor s jednodrôtovým ťahadlom priecestným zabezpečovacím zariadením, alebo mimoúrovňovým križovaním. Z dôvodu zabezpečenia priecestia PZS 3. kategórie bola súčasne vykonaná najnutnejšia úprava staničného zabezpečovacieho zariadenia v ŽST Komjatice, a to vybudovanie nových svetelných návestidiel v obvode St. I. Náhrada zostávajúcich mechanických návestidiel bude vykonaná v rámci budovania diaľkového ovládania zabezpečovacieho zariadenia na tratiach Leopoldov – Nitra – Šurany a Jelšovce – Prievidza.

2. Môžem poprosiť o zaslanie zoznamu (evidenciu) mechanických priecestných zariadení na sieti ŽSR?

TU

DU

Miesto obsluhy

P1: Km poloha priecestia

Celková hodnota

2303

05

Horne Srnie DK

7,78

1

2601

42

Ľubochňa st.1

292,591

1

2642

04

ovládanie zo žst. Plavnica

8,129

1

2804

35

Mužla St. 1

183,559

1

2863

22

Komárno st.4

2,664

1

2901

10

Blhovce St.2

75,923

1

2902

10

Podrečany

171,156

1

 

52

Holiša

154,06

1

 

 

 

154,992

1

2961

02

ŽST Plešivec

1,02

1

3004

02

St. I Levice

0,49

1

3011

02

Komjatice St. II

15,348

1

 

04

Ivanka pri Nitre St.II

26,651

1

 

08

Ivanka pri Nitre St.I

27,621

1

 

09

Nitra St.I

34,095

1

 

16

ŽST Jelšovce St.1.

45,981

1

 

 

ŽST Koniarovce St.2.

51,096

1

 

18

ŽST Ludanice st. II

59,857

1

 

 

ŽST Ludanice st. II.

59,394

1

 

23

Bošany St.II

74,175

1

 

25

ŽST Chynorany St. II

76,796

1

 

26

ŽST Chynorany St.1

77,467

1

 

28

Veľké Bielice St.2.

82,393

1

 

 

Žabokreky n/N St.1

79,676

1

 

 

 

80,502

1

3012

02

St.2 ŽST Veľké Bielice

0,22

1

 

04

NŽST Oslany St.2.

8,552

1

 

07

NŽST Bystričany DK

12,001

1

 

09

St.II Zem. Kostoľany

15,824

1

3102

10

Zv.32 Nová Maša v km 32,595

31,47

1

 

 

 

32,336

1

 

02

Brezno-Halny zast.

0,31

1

 

06

Závadka nad Hronom Zv.21

20,735

1

 

 

 

21,255

1

 

 

 

21,767

1

3104

13

DK ŽST Slovenská Ľupča

31,353

1

3201

10

Streda nad Bodrogom St.1

28,539

1

 

 

Veľký Horeš St.2

19,036

1

 

 

Závorárske stanovište ZV 27

27,013

1

 

07

Pribeník St.2

11,278

1

 

13

Streda nad Bodrogom St.2

29,56

1

3211

08

St.II Výh Trebišov ŠRT

21,772

1

3241

16

ZV III

17,003

1

Celkový súčet

 

 

 

43

3. Bola už vykonaná štúdia uskutočniteľnosti - prípadne projektová dokumentácia na projekt "Elektrizace železničnej trate Bánovce nad Ondavou – Humenné a aký je predpoklad realizácie tohto projektu? Súčasne ma zaujíma či je pravda, že by sa mal pri tejto príležitosti elektrizovať tiež úsek Strážske – Nižný Hrabovec.

Projekt ŽSR „Elektrifikácia trate Bánovce nad Ondavou – Humenné“ zahŕňa vypracovanie projektovej dokumentácie na úrovni „Dokumentácia pre územné rozhodnutie“, „Dokumentácia pre stavebné povolenie“ a „Dokumentácia pre realizáciu stavby a súvisiacu inžiniersku činnosť“, ktorá má byť ukončená v priebehu roka 2019. Samotná realizácia elektrifikácie je závislá od disponibilných prostriedkov po roku 2020. Elektrifikácia úseku Strážske – Nižný Hrabovec nie je  súčasťou tejto stavby.

4. Bola už vykonaná štúdia uskutočniteľnosti - prípadne projektová dokumentácia na projekt "Elektrizace železničné trate Leopoldov – Nitra – Šurany a aký je predpoklad realizácie tohto projektu?

V roku 2014 bola spracovaná Štúdia realizovateľnosti pre stavbu Elektrifikácia a optimalizácia trate Leopoldov – Nitra – Šurany. V následnej projektovej príprave sa však nepokračovalo, nakoľko MDV SR listom zo dňa 07. 10. 2015 neodporúčalo pokračovať v tomto investičnom zámere.

5. Môžete mi prosím uviesť aspoň vždy jeden príklad stanice, kde sa vyskytujú mechanická návestidlá z roku 1937-teda ty svoju dobou pôsobenia v prevádzke najstarší, tie z doby okolo roku 1945 a z roku inštalácie 1975-svojím pôsobením v prevádzke najmladší?

Uvádzame nasledovné príklady staníc s mechanickými návestidlami:

  • rok 1937 - ŽST Heľpa a Gašparovo,
  • rok 1943 - ŽST Čierne nad Topľou,
  • rok 1947 - ŽST Nižný Hrabovec,
  • rok 1975 - ŽST Maňa a Vráble.


Právne dokumenty