Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: Zrušenie manipulačných koľají v stanici Podhorany

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


26.09.2018

Dobrý deň prajem, chcem sa spýtať ohľadne zrušenia manipulačných koľají v stanici Podhorany pri Lužiankach v hodnote 49 795,66 €. Kvôli čomu vznikla táto investícia, keďže na dotknutej trati je osobná doprava zastavená. Nemyslíte, že na trati 141 je viacero investícií, ktoré by boli vhodnejšie? Napr. Opravy objektu Zlaté Moravce (fasáda, strecha, vestibul, verejné WC, prístrešok na nástupišti, výplňové konštrukcie) sú zapracované v pláne ŽSR.  V Sľažanoch a Podhoranoch pri Drážovciach je potrebné zabezpečenie výmeny prepínacích hodín a v Drážovciach sfunkčniť 1 stožiar osvetlenia.   

Predovšetkým je potrebné v úvode podotknúť, že že nejde  o investíciu, ale o rušenie základných prostriedkov. Akcia vznikla z podnetu ŽSR zrušiť nevyužívané koľaje, koľaje v Podhoranoch sú dlhodobo nevyužívané vzhľadom na ich technický stav. Ide o archaické typy železničného zvršku na rozpadávajúcich sa drevených podvaloch. Koľaje sú však zapojené výhybkami, ktoré sú v pomerne dobrom stave a boli by využiteľné ako náhrada za iné výhybky starších typov na vedľajších tratiach, ktoré technicky dožívajú a už sa na ne nevyrábajú  náhradné diely. Zmyslom zrušenia koľají a výhybiek v Podhoranoch je predovšetkým výzisk vhodného použiteľného materiálu. Ako druhotné pozitívum je aj následná likvidácia drevených podvalov, ktorých technický stav je pre železničnú prevádzku nevyužiteľný a môže v budúcnosti prinášať problémy a výzisk inak nepoužiteľného oceľového šrotu, ktorý by bol odpredaný. Všetky ďalšie navrhované opravy, ktoré uvádzate, v regióne sú zahrnuté v pláne opráv ŽSR.



Právne dokumenty