ŽSR Železničná energetika

Čo robiť ak nejde elektrina


 

Pred kontaktovaním Call centra Železničnej energetiky je potrebné skontrolovať nasledovné:

  1. Najskôr preverte aktuálne plánované odstávky distribúcie elektriny a zaevidované poruchy prevádzkovateľov regionálnych distribučných sústav (ZSD, SSD a VSD). Link na zoznam plánovaných odstávok distribúcie elektriny:  https://www.zsr.sk/sluzby verejnosti/obchodne-vzdelavacie-sluzby/zeleznicna-energetika/vyluky/ .  Na uvedenej stránke tiež preveríte, či sa nejedná o prerušenie distribúcie elektriny zo strany prevádzkovateľa regionálnej distribučnej sústavy. Evidované poruchy vo vnútri MDS ŽSR nie sú zverejnené, ale sú zaznamenané na Call centre Železničnej energetiky.
  2. Skontrolujte hlavný istič.       Hlavný istič nájdete v elektromerovom rozvádzači - v bytovke na chodbe, v rodinnom dome buď v samostatne stojacom rozvádzači na hranici pozemku alebo na fasáde domu. Hlavný istič spoznáte podľa toho, že jeho kryt je zaplombovaný. Hlavný istič môže byť jednofázový alebo trojfázový. Páka na hlavnom ističi by mala byť hore. Preklikajte hlavný istič dole a hore (páka musí zostať hore). Ak páka ističa neostane v hornej polohe, je zrejme porucha na vašom zariadení a nejde o poruchu na zariadení distribučnej siete ŽSR. V tomto prípade je potrebné kontaktovať elektrikára.
  3. Skontrolujte okolie.                 Pri bytovom dome overte výpadok u susedov vo vašom dome (spoločné priestory). Ak susedia majú elektrinu, resp. spoločné priestory fungujú, nejde o poruchu na zariadení distribučnej siete ŽSR. V tomto prípade je potrebné kontaktovať správcu bytového domu, resp. elektrikára. Ak nastal výpadok elektriny v rodinnom dome, skontrolujte či svieti celá ulica (susedia, pouličné osvetlenie). Pomôžete nám tak rýchlejšie identifikovať rozsah poruchy.
  4. Overte si úhradu faktúr za elektrickú energiu,  či nie je vaše odberné miesto odpojené pre nezaplatenie zálohovej faktúry alebo faktúry za spotrebu elektriny.

Ak ste preverili všetky predchádzajúce body a nebola zistená príčina poruchy, je potrebné kontaktovať Call centrum Železničnej energetiky na tel. č. 02/2029 1000, ktoré je v prevádzke nonstop. Pre lepšiu identifikáciu odberného miesta je vhodné pripraviť si číslo odberného miesta zo zmluvy o združenej dodávke elektriny alebo z faktúry za spotrebu elektriny. Ak bude porucha identifikovaná na strane odberateľa, bude výjazd spoplatnený na základe cenníka služieb a poplatkov Železničnej energetiky