01.02.2016
Prosim Vas o odpovedanie na nasledujuce otazky. Usek Zlatovce - Trencianska Tepla. ZSR podpisali dodatok k Zmluve o dielo, kde ukazali nove terminy. Povodne mala byt dokoncene v novembri 2016. Kedy sa tato trat definitivne dokonci? Co sposobilo toto meskanie? Bude za meskanie konzorcium platit penale? Aka je vyska penale? Ak nebude platit penale, preco nebude platit penale? Co toto meskanie bude v praxi znamenat pre cestujucich? Budu musiet prestupovat z vlakov do busov? V akych konkretnych pripadoch sa to stane? Bude to meskanie stavby znamenat ine vyluky? Ktore konkretne? Ak sa ta trat dokonci, o kolko sa skrati cestovanie z Bratislavy do Puchove oproti povodnym terminom? ZSR stale vyhodnocuju sutaz medzi Zlatovcami a Trenciaskou Teplou. Kedy toto vyhodnocovanie dokoncia? V akom stave je spominane vyhodnocovanie?
ŽSR a zhotovitel uzavreli Dodatok č.1 k Zmluve o dielo stavby „ŽSR, Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, žkm 100,500 – 159,100 pre traťovú rýchlosť do 160 km/hod. – III. etapa (úsek Zlatovce – Trenčianska Teplá)“. Predmetným dodatkom bol zmluvnými stranami dohodnutý dodatočný primeraný termín ukončenia výstavby diela, ktorým je 30.11.2016. Pre niektoré stavebné objekty boli dohodnuté skoršie termíny, tieto sú uvedené v prílohe dodatku. Uvedené zmeny termínov boli koordinované a odsúhlasené externým stavebným dozorom. Našou snahou je, čo najskôr eliminovať obmedzenia, ktoré musia obyvatelia mesta Trenčín v súvislosti s prebiehajúcou modernizáciou trpieť.
Čo sa týka omeškania, uvádzame, že situácia na tomto úseku modernizácie je značne komplikovaná. Do priebehu a plnenia zmluvných termínov zasiahli nepredpokladané udalosti – zložitosť smerového, resp. výškového vedenia inžinierskych sietí. V mnohých prípadoch nekorešpondovala s údajmi, ktoré boli poskytnuté generálnemu projektantovi v čase prípravy projektovej dokumentácie, čo spôsobilo nutnosť opätovného zamerania, zisťovania skutočného stavu, konzultácií s vlastníkmi (správcami) sietí. V mnohých prípadoch bola zložitá už len samotná identifikácia inžinierskych sietí (rôznych káblov a rúr), objavených pri výkopových prácach, ktorých uloženie prebiehalo v tesnej blízkosti, resp. súbehu iných sietí (voda, plyn, kanalizácia, telekomunikačné káble). Ďalším negatívnym faktorom, ktorý nepriaznivým spôsobom zasiahol do lehoty výstavby nového železničného mosta bola povodeň v máji 2015. Povodeň spôsobila vyplavenie výplňovej časti základov pilierov mosta v stavebnej jame, ako aj odplavenie prístupu určeného pre stavebné stroje a mechanizmy.
Je potrebné zdôrazniť, že investičná činnosť v danom uzle sa realizovala nielen v obvode samotnej železničnej stanice. Svojim rozsahom a nevyhnutnými stavebnými postupmi zasiahla výraznú časť mesta Trenčín vrátane dopravy na pozemných komunikáciách. Za celú dobu histórie modernizácie železničných tratí nedošlo k tak výraznému zásahu do infraštruktúry mesta (pozemné komunikácie, inžinierske siete) , ako bolo v tomto prípade.
Zmluvné strany sa dohodli na termíne ukončenia výstavby diela 30.11.2016. Kto a v akom rozsahu zodpovedá za omeškanie bude predmetom posudzovania zo strany objednávateľa v zmysle dohody zmluvných strán a vyriešené najneskôr do 60 dní po ukončení výstavby diela. Prípadná zodpovednosť za omeškanie sa následne vyrieši podľa ustanovení zmluvy a Obchodného zákonníka.
Uvedené zmeny sa minimálnym spôsobom dotknú cestujúcich vlakmi v danom úseku. Pri príprave grafikonu verejnej dopravy (GVD) 2015/2016 sme plánované výluky zohľadnili.
Pokiaľ ide o vyhodnocovanie súťaže, ŽSR postupujú v súlade s rozhodnutiami Najvyššieho súdu SR, Úradu pre verejné obstarávanie. Naďalej platia vyjadrenia, ktoré ŽSR v tejto veci médiám aj Vám konkrétne už v minulosti poskytli.