Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: ŽSR /modernizácia/Trenčín - podjazd Pred Poľom

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


30.11.2015

Dobrý deň chcem sa opýtať dokedy nás ešte budete ťahať za nos s výstavbou podjazdu Pred Poľom ?

Stavba modernizácie železničnej trate je sama o sebe veľmi náročný investičný počin. Práce sú vykonávané za plnej prevádzky železničnej nákladnej aj osobnej dopravy. V prípade modernizácie železničnej trate III.etapa Zlatovce-Trenčianska Teplá je to o to komplikovanejšie, že veľká časť stavebných prác sa vykonáva priamo v meste Trenčín a tým, samozrejme negatívne ovplyvňuje bezproblémový chod mesta a jeho občanov. Sme si plne vedomí tejto negatívnej stránky predmetnej investície.   

Dôvody, prečo došlo k predĺženiu termínu prác sú všeobecne známe.  Na predmetnej stavbe sa vyskytli značné komplikácie a nepredvídané okolnosti, ktoré sme nemohli pred začatím prác predpokladať. V súčasnej dobe zaznamenávame značné časové sklzy na niektorých stavebných objektoch (ďalej len „SO“) stavby, ktoré boli zapríčinené viacerými nepredvídateľnými faktormi v závislosti od povahy a technickej náročnosti SO, konštrukčných vlastností, umiestneniu a pod. Ide predovšetkým o zle vytýčené inžinierske siete, resp. správca sieti na predmetnom úseku nelokalizoval žiadne inžinierske siete, pričom pri výkopových prácach sa tam siete objavili, bolo potrebné zdĺhavo zisťovať, komu siete patria, nastali zmeny v posudzovaní seizmicity, v dôsledku toho museli byť prepracované projektové dokumentácie mostov (teda aj nadjazdov a podjazdov) a pod. Tieto všetky faktory mali vplyv na množstvo prác, bolo potrebné uskutočniť zmeny projektovej dokumentácie z tohto titulu, odsúhlasiť naviacpráce a pod. (čelili sme dokonca aj následkom povodni). Navyše v priebehu vykonávania prác bolo treba riešiť veľmi citlivo aj dodatočné búranie domov, požiadavky občanov na výstavbu protihlukových stien atď. 

K tomu všetkému je potrebné vziať aj do úvahy stav, v akom sa nachádzajú stavebné firmy. Vzájomné neplatenie si faktúr, prípadne vyrovnávanie si podĺžnosti z iných stavieb, vzájomná nedôvera a pod. V ostatnom čase sa stretávame aj s nekvalitou vykonaných prác z dôvodu fetišu najnižšej ceny, najlacnejších materiálov atď. Toto sú všetko faktory, ktoré negatívne ovplyvňujú stav aj na predmetnej stave. 

toto je snáď stavba storočia , najlepšie na tom je že sa tu od apríla nepreložila ani slamka a teraz keď je zima sa tu pracuje aby sa mohli dostať peniaze ?

V prípade predmetného podjazdu Vám oznamujeme nasledovné fakty:

  • V mesiaci apríl bolo zabudovaných cca. 850t materiálu ako betóny, výstuž a izolácie
  • V mesiaci máj bolo zabudovaných cca. 810t materiálu ako betóny, výstuž a izolácie
  • V mesiaci jún bolo zabudovaných cca. 610t materiálu ako betóny, výstuž a izolácie
  • V mesiaci júl bolo zabudovaných cca. 950t materiálu ako betóny, výstuž a izolácie. Po tomto mesiaci boli práce na podjazde pozastavené, nakoľko bolo potrebné presunúť komunikáciu na nový kruhový objazd a zrušiť dočasnú obchádzku, ktorá bránila ďalšiemu postupu prác. Tá bola v mesiaci október odstránená a to umožnilo ďalšie práce na podjazde, ktoré práve priebehajú. 

si robíte z ľudí dobrý deň ? veď to nie je normálne aby sa takáto stavba realizovala 4r. a každý sa tvári že je všetko v poriadku.

 Myslíme si, že sme Vám vyčerpávajúco a vecne odpovedali na Vaše otázky.





Právne dokumenty