26.11.2015
V júni 2013 bolo opravené železničné priecestie v km 28,28 (Bojnická cesta v Prievidzi). Avšak v súčasnosti sú gumokovové panely znova prepadnuté a jazda cez priecestie predpísanou rýchlosťou je veľmi nekomfortná.
Neviem, či sú poškodené samotné panely alebo sa jazdou vozidiel poškodilo ich podložie, každopádne by bolo vhodné priecestie uviesť do primeraného stavu. Plánujete v roku 2016 opraviť uvedené priecestie ?
Každopádne je pomerne prekvapujúce, že stav priecestia sa po takomto relatívne krátkom čase od opravy výrazne zhoršil. Je síce frekventované, avšak väčšinu premávky tvoria osobné a dodávkové vozidlá, zvyšok autobusy a kamiónová doprava je zanedbateľná. Na rozdiel od priecestia v km 29,607 na št. ceste I/64, ktoré síce bolo v tomto roku zrekonštruované, avšak je neporovnateľne viac zaťažované ťažkou kamiónovou dopravou.
Stanovisko ŽSR:
- Železničné priecestie v km 28,287 ( Bojnická cesta) je veľmi frekventované, doprava v posledných rokoch veľmi vzrástla. Jeho posledná rekonštrukcia bola zrealizovaná v roku 2002, kedy bola zabudovaná nová celopryžová konštrukcia STRAIL.
- Dňa 25.05.2013bola vykonaná len čiastočná údržba, spočívajúca v odfrézovaní nerovností živičného krytu nábehu vozovky a úpravy niektorých segmentov celopryže s následným položením nového živičného povrchu.
- V súčasnom stave konštrukcia umožňuje prejazd vozidiel v režime bežného štandardu a neohrozuje bezpečnosť cestnej premávky. Jej technický stav je úmerný veku.
- ŽSR z dôvodu komfortnosti jazdy cestných motorových vozidiel (CMV) cez priecestie naplánovali v roku 2015 len jej najnutnejšiu opravu v rámci údržby (financovanie). Oprava mala spočívať vo výmene spriahadlového ústrojenstva a s tým spojenej úpravy nábehov a segmentov. Tieto komponenty boli aj zabezpečené cestou verejného obstarávania.
- - V prípravnom konaní k uzávierke priecestia, bez ktorej sa opravné práce nedajú vykonať, bolo dňa 24.9.2015 zvolané miestne šetrenie a obhliadka jeho stavu za účasti zainteresovaných zložiek.
-
Správca komunikácie – Okresný úrad Prievidza, odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií ako aj OR PZ ODI Prievidza nesúhlasili v roku 2015 s požadovanou uzávierkou priecestia, ktorá vzhľadom k povahe a rozsahu prác by bola potrebná. Ďalším z argumentov bolo enormné zaťaženie cestnou dopravou.
- Na obhliadke priecestia prítomní konštatovali, že jeho súčasný stav nevyžaduje okamžitý zásah a navrhujú pristúpiť k jeho oprave v roku 2016. V prípade zhoršovania technického stavu riešením bude zaradenie do plánu investícii v nasledujúcich rokoch.
