Železnice Slovenskej republiky


ŽSR/ modernizácia/Trenčín/Záblatie


16.11.2015

Kedze modernizacia zeleznice sa vyradila z EU dotacii, je realne dorobit este dalsi podjazd do Zablatia, tak ako bol? Nerozumiem preco sa z troch prejazdov spravia nakoniec iba dva, aj ked dalsie dva pre pesich a cyklistov. Modernizacia by mala ulahcovat zivot ludom a zvysovat pocet ciest, prejazdov, nie ich predsa redukovat.

Prvoradým účelom modernizácie železničných tratí je zvýšenie rýchlosti, modernizácia technických a technologických zariadení, zlepšenie životného prostredia a zvýšenie bezpečnosti. Pri modernizácii trate v Trenčíne bolo nadštandardne riešené každé úrovňové priecestie nahradením mimoúrovňovým križovaním (cestné podjazdy, nadjazd, podchody pre verejnosť).  Dokonca budú vybudované cestné podjazdy, ktoré rešpektujú budúci rozvoj mesta. Z priestorových a stavebno- technických možností v Záblatí nie je možné vybudovať cestný podjazd,resp.  nadjazd, ktorý by spĺňal platné technické normy, preto bol navrhnutý aspoň podchod. Z dôvodu nemožnosti realizácie mimoúrovňového kríženia v Záblatí bolo cestné prepojenie navrhnuté novým podjazdom Brnianska.  Toto riešenie má platné územné rozhodnutie a stavebné povolenie a je v súlade s územným plánom mesta.





Právne dokumenty