Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: Zmena výhybňa/hradlo ...

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


16.11.2015

1. Co to znamena ak sa vyhybna zmeni na hradlo?
2. Moze dopravny zamestnanec na hradle okamzite po prijati nudzovej informacie od operatora linky 112 okamzite zmenit navest na stoj alebo zastavovat ho rucnym znamenim? Alebo tomu este musi predchadzat definovany schvalovaci proces a komunikacia na inych urovniach ZSR? Ak ano kto na to vydava pokyn?
1. Zmenou výhybne na hradlo sa znemožní križovanie vlakov v danej dopravni, zabezpečovacím zariadením je umožnená len jazda vlakov po priamej koľaji (v prípade Petroviec nad Laborcom je to koľaj č. 1) v pokračovaní príslušnej traťovej koľaje. Z uvedeného dôvodu nemusí byť dopravňa obsadená zamestnancom vo funkcii výpravca, v prípade Petroviec nad Laborcom bola obsadená dopravným zamestnancom vo funkcii hradlár, ktorý obsluhuje len návestidlá, ktorými povoľuje alebo zakazuje jazdu vlakov. 

1.   Výluka dopravnej služby je stav, keď sa v dopravni v určitom časovom období vykonáva dopravná služba len v obmedzenom rozsahu alebo sa vôbec nevykonáva i keď jazdia vlaky. Dopravňa nemusí byť v tomto čase obsadená žiadnym dopravným zamestnancom.

Výhybňa je dopravňa s koľajovým rozvetvením, ktorá umožňuje križovanie a predchádzanie vlakov alebo jazdu vlakov z jednej na inú traťovú koľaj tej istej trate. 

Hradlo je dopravňa na šírej trati s poloautomatickým traťovým zabezpečovacím zariadením. 

2.   Dopravný zamestnanec obsluhujúci zabezpečovacie zariadenie môže zmeniťpovoľujúcu návesť na návesť zakazujúcu kedykoľvek v prípade potreby jednoduchým úkonom, ako je prestavenie páky ovládajúcej návestidlo, prestavenie radiča ovládajúceho návestidlo, zatlačenie/povytiahnutie príslušného tlačítka alebo kliknutie myšou na obsluhovacom monitore. Ručná návesť sa môže dať v prípade potreby kedykoľvek a kdekoľvek proti idúcemu vlaku tak, aby jej dávanie mohol rušňovodič alebo člen sprevádzajúceho personálu zaregistrovať. Všetko uvedené samozrejme je možné len v prípade, ak vlak daným úsekom ešte neprešiel.





Právne dokumenty