Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: ŽSR/ modernizácia - viac otázok

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


11.11.2015

Dobrý deň, chcem sa opýtať pár otázok k modernizácii:

Aký variant bol nakoniec vybraný pre modernizáciu v úseku Krásno-Čadca, kde mal byť tunel? 

Pre projekt modernizácie stavby „ŽSR, Modernizácia koridoru, štátna hranica ČR/SR - Čadca - Krásno nad Kysucou(mimo), železničná trať“ je spracovaná projektová dokumentácia pre stavebné povolenie. V rámci schvaľovacieho procesu dokumentácie pre stavebné povolenie bolo zo strany MDVRR SR  rozhodnuté, že v úseku železničnej trate Krásno nad Kysucou – Čadca  je potrebné zabezpečiť menej náročné optimalizačné riešenie. Práve z dôvodu tohto odporučenia Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR analyzujeme v súčasnej dobe podmienky viacero variantných riešení, je teda predčasné hovoriť o konkrétnom technickom výsledku, resp. návrhu.

Už padla dohoda, či bude postavená nová zastávka v Dolnom Hričove alebo bude pre osobnú dopravu využívaná súčasná stanica? V prípade vybudovania novej zastávky, bude koľajisko súčasnej stanice ponechané v celom rozsahu?  

O definitívnej podobe modernizačných úprav bolo v spolupráci s MDVRR SR a Obcou Dolný Hričov rozhodnuté v roku 2014. Výsledná podoba bude odchýlne od pôvodného zámeru (predsunutá zastávka) spočívať v zachovaní súčasného využitia železničnej stanice Dolný Hričov vrátane jej účelu pre cestujúcu verejnosť.

Pokiaľ bude rýchlosť 160 km/h pri vjazde do žst. Žilina zriaďovacia stanica po modernizácii úseku Púchov-Žilina a pokiaľ bude keď sa zmodernizuje aj celý uzol Žilina? Kde začne pozvoľné klesanie rýchlosti až na 120 km/h? 

Modernizácia „uzla Žilina“ je riešená na rýchlosť 120 km/hod, z hľadiska nadväznosti na modernizáciu predchádzajúceho úseku, kde v rámci modernizácie  železničnej  trate Žilina – Púchov je úsek Dolný Hričov – Žilina modernizovaný na rýchlosť 160 km/hod. Začiatok znižovania rýchlosti  je v nzkm 196,970376.

Postúpilo plánovanie modernizácie uzla Žilina od územného rozhodnutia k ďalšiemu kroku? Ďalej nasleduje stavebné povolenie?  

Áno, ďalej sa bude pracovať na dokumentácii pre stavebné povolenie spolu so súvisiacou inžinierskou činnosťou.

Automatické hradlá sa budú nachádzať v úseku Žilina-Odb. Váh a Odb. Váh-Varín?   

V úseku modernizovanej železničnej trate ŽST Žilina - Odb. Váh a železničnej trate Odb. Váh – Varín bude vybudované nové traťové zabezpečovacie zariadenie 3. kategórie v zmysle TNŽ 34 2630 typu automatické hradlo s kontrolou voľnosti trate pomocou počítačov osí. 

Bude žst. Varín zrušená a zastávka sa presunie bližšie k obci k odb. Potok?  

Nie, zostane v terajšej polohe. 

Nezníži zrušenie automatického bloku a žst. Varín priepustnosť trate? 

Modernizáciou železničnej trate, ktorá so sebou prináša zavádzanie progresívnych prvkov do infraštruktúry železníc, čo vedie k skvalitňovaniu všetkých  jej parametrov, sa výrazne prispieva k zvýšeniu  plynulosti, spoľahlivosti a bezpečnosti železničnej dopravy, čo v neposlednom rade so sebou prináša možný nárast výkonu prepráv tovaru, osôb a materiálu po modernizovaných tratiach.





Právne dokumenty