Oficiálna web stránka Železnice Slovenskej republiky
[Zobrazuje sa alternatívna textová, blind friendly verzia stránky] Prejsť na grafickú verziu.


Titulok: ŽSR/ modernizácia - ŽST Púchov, Považská Teplá - Žilina, tender Považská Teplá - Žilina

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na hlavné menu. Iné možnosti: Prejdi na Hlavné sekcie; Vyhľadávanie; Kontakty ŽSR; Pätičku stránky.


11.11.2015

Dobrý deň, chcel by som sa opýtať na niekoľko tém, súvisiacich s rekonštrukciou trate.
Stanica Púchov: Uplynulý víkend bola odovzdaná čakáreň pre cestujúcich v nových priestoroch. Chcem sa opýtať či bola čakáreň sprístupnená podľa plánu, čo všetko tam cestujúci nájdu, ako sa zlepšilo vybavenie čakárne. Poprosil by som aj sumu za výstavbu novej budovy. Zaujímala ma približná kapacita čakárne, resp. porovnanie so súčasným stavom. Tiež koľko je tam pokladníc, to, či tam budú resp. sú lavičky a či sa tam plánujú časom nejake doplnkové služby - bufet, bagetéria, kávomaty... tiež viem, že tam malo byť vystavené niečo z nálezov. Zostáva to tak ?
Trať Pov.Teplá-Žilina
Chcem sa opýtať ako postupujú práce na tomto úseku, prečo sa neustále predlžuje NAD a či ide všetko podľa časového harmonogramu. Chcel by som požiadať aj o parametre a vybavenosť zastávky Plevník-Drieňové, Predmier a stanice Bytča. Zaujímala by ma suma, resp. percento stavu realizácie a čerpania rozpočtu. Chcel by som sa opýtať aj na plánované odovzdanie úseku a na stanovenie nových rýchlostí. Predpokladám, že sa vyrovnaním oblúkov zmenili pomery na trati a že budú časom odstránené POTR. Kedy by sa mohli cestujúci dočkať súvislej rýchlosti 120 km/h a pod dobudovaní ďalších úsekov 160Km/h ?
Tender na stavbu Pov.Teplá-Púchov
V tejto súvislosti by ma zaujímal výsledok súťaže na realizátora stavby a predpokladaný termín začatia a ukončenia stavby. Tiež to, či zostáva v platnosti variant s dvomi tunelmi a mostom ponad priehradu... 

 Stanica Púchov

Budova bola riadne dokončená podľa harmonogramu ku dňu 30.9.2015. Následne boli začaté úkony smerujúce k vydaniu tzv. povolenia na predčasné užívanie. Toto konanie   bolo ukončené vydaním príslušného rozhodnutia dňa 22.10.2015 a objekt sa stal spôsobilým na využívanie. Cestujúcej verejnosti bola budova sprístupnená až dňa 29.10.2015 z dôvodu potreby časovej rezervy nevyhnutnej na presťahovanie zamestnancov ŽSR ako aj ostatných pracovníkov Železničnej spoločnosti Slovensko. Budova poskytuje možnosť komerčného prenájmu plochy s celkovou výmerou 24 m2, jej využitie závisí, resp. bude závisieť od prejaveného záujmu prevádzkovateľov služieb. K dispozícii sú aj vodovodné prípojky pre pripojenie nápojových automatov. Kapacita čakárne predstavuje takmer 60 voľných miest na sedenie. Cestovné lístky je možné zakúpiť v troch pokladniach( z nich je jedna prispôsobená pre cestujúcich s obmedzenou schopnosťou). V priestoroch výpravnej budovy sa tiež uvažuje s možnosťou dočasného uloženia batožiny.

Celkové náklady na výstavbu novej budovy železničnej stanice presiahli 2,4 mil. Eur.

Trať Pov.Teplá-Žilina

Práce na ucelených častiach stavby(UČS) č. 48 (úsek Považská Teplá- Bytča),č. 49 (ŽST. Bytča) a UČS 50 (úsek Bytča- Dolný Hričov) prebiehajú podľa schváleného harmonogramu výluk. Dňa 3.11.2015 boli ukončené práce na 1. traťovej koľaji  v ŽST Bytča a traťovom úseku Bytča - Dolný Hričov. Týmto dňom sa zároveň ukončilo využívanie náhradnej autobusovej dopravy (NAD).  Parametre a vybavenosť jednotlivých zastávok a staníc určuje platná projektová dokumentácia a ďalej boli zohľadnené požiadavky tzv. interoperability železničného systému (TSI), t.j. umožnenie bezpečného a bezbariérového prístupu k železničnej infraštruktúre aj osobám so zníženou schopnosťou pohybu a orientácie. Ide predovšetkým o vybudovanie prístupových rámp, špeciálnych madiel, držadiel a vodiacich prvkov (línií). Plánované odovzdanie úsekov je určené na koniec novembra 2015.  Odstraňovanie POTR súvisí s ukončovaním jednotlivých objektov a POTR je zavedený len v miestach nutných z hľadiska technických podmienok (výbehové rampy, priecestie  Predmier) a bezpečnosti (realizácia cestných nadjazdov). Železničná trať po vybudovaní a odovzdaní príslušnému správcovi umožňuje poskytnúť bezprostredne svoje konštrukčné vlastnosti a parametre, t.j. rýchlosť 160 km/h, závisí však od možností prepravcu a jeho vybavenia z hľadiska technickej spôsobilosti vozňového parku a hnacích dráhových vozidiel. Je nutné pritom prihliadnuť aj na skutočnosť, že vzhľadom k stále prebiehajúcim stavbám na železničnom koridore stále nie je účelné vyvíjať uvedenú rýchlosť. Čo sa týka čerpania prostriedkov, ide o stavbu hradenú z dvoch operačných programov - Operačný program Doprava 2007-2013 a Operačný program Integrovaná infraštruktúra 2014-2020. Vyjadrenie k percentuálnemu podielu realizácie k celkovému rozpočtu bude možné poskytnúť až po definitívnom finančnom uzavretí stavebných objektov určených pre financovanie z práve končiaceho operačného programu.

 Tender na stavbu Pov.Teplá-Púchov

ŽSR dňa 3. novembra 2015, v deň predkladania ponúk uchádzačov na modernizáciu železničnej trate Púchov – Žilina,  I. etapa Púchov – Považská Teplá, dostali 5 ponúk.

Od tohto času (po predložení ponúk) ŽSR nebudú poskytovať žiadne informácie prostredníctvom médií, nakoľko sú v zmysle zákona zaviazané mlčanlivosťou.

Všetky relevantné informácie ohľadne uvedenej súťaže boli zverejnené v oznámení o vyhlásení verejného obstarávania, a to vo Vestníku EÚ, ako aj vo Vestníku verejného obstarávania a navyše aj v profile predmetnej zákazky na webovej stránke Úradu pre verejné obstarávanie.

Technické riešenie pozostáva z návrhu, ktorý uvádzate.





Právne dokumenty