Slovenský Anglický Nemecký Mapa stránok   |   Webmaster   |   Vytlačiť stránku
Vyhľadávanie
Eshop  |   Kontakt
ELIS
od 13.12.2015 do 09.12.2017
Media room - Vyjadrenia pre média 2016 - Marec - Traťový úseku Medzilaborce- Lupkow- Rzeszov
 Odkiaľ :
 Kam :
 Cez :
Len priame spojenia
 Dátum :
 Čas :
 Odchod  Príchod
Január  |
Február  |
Marec  |
Apríl  |
Máj  |
Jún  |
Júl  |
August  |
September  |
Október  |
November  |
December  |
Vyhľadávanie v media room:
Hľadať v:

Traťový úseku Medzilaborce- Lupkow- Rzeszov

V súvislosti s aktivitami poslanca poľského Sejmu Wojciecha Buzcaka, ktorý otvára medzinárodné rokovania o téme obnovy železničnej dopravy na železničnej trase Medzilaborce, Palota- Lupkow si Vám dovoľujem položiť otázky týkajúce sa železničnej dopravy na úseku Medzilaborce- Lupkow- Rzeszov.

Kedy  po revolúcii v roku 1989 bola obnovená železničná trať vrátane Lupkovského tunela na trase Medzilaborce- Palota- Lupkow?

Prevádzka bola obnovená 1.6.1996.

Aké finančné prostriedky v prípade obnovy tam náš štát preinvestoval?

Náklady na trate, na ktorých je pozastavená železničná doprava sú vo výške nevyhnutných nákladov na ich správu a údržbu v rozsahu stanovenom všeobecne záväznými právnymi predpismi. V zmysle zákona č. 513/2099 Z. z. o dráhach ŽSR ako prevádzkovateľ dráhy sú povinné starať sa o prevádzkyschopnosť dráhy. Takéto trate sú v prevádzkyschopnom stave. Napr.: nevyužívané a opustené budovy sú často zdevastované, ktoré sa ŽSR snažia vzhľadom na finančné možnosti udržiavať a zamedziť ničeniu tohto spravovaného majetku. Realizuje sa iba nevyhnutná údržba objektov, opravami opotrebených stavebných konštrukcií, výmenou zlyhaných technických zariadení, odstraňovaním havarijných porúch. Predmetné priestory sú uzamknuté, príp. zamrežované - zakonzervované. Inokedy je nutné pristúpiť ku komplexnej sanácii budov.

Viete koľko preinvestovali Poliaci? Robili aj oni obnovu tejto trate?

Otázka na poľské železnice.

V akom technickom stave je železničná trať na spomínanej trase teraz?

Trať je v prevádzky schopnom stave.

Je možné, aby ňou premávali vlaky nielen osobnej, ale aj nákladnej dopravy?

Áno, po vykonaní drobnej údržby je možná prevádzka nákladných vlakov.

Koľko eur ročne ŽSR investujú zo svojho rozpočtu do údržby tejto trate?

Viď odpoveď na otázku č. 2

V ako technickom stave je Lupkovský tunel? Môžu cez neho premávať vlaky?

Tunel  je v dobrom technickom stave, môžu premávať vlaky.

V prípade, že existuje nejaký konkrétny problém, prečo nemôže byť železničná doprava na spomínanej trati obnovená, je vo vašich silách ho odstrániť?

Trať je v prevádzky schopnom stave no minimálne 2 týždne vopred je potrebne informovať pred zavedením vlaku, aby sa vykonala prehliadka  trate spojená s drobnou údržbou.

V máji 2016 by na Slovensko chceli špeciálnym vlakom prísť poslanci poľského Sejmu po tejto trati. Bolo by z vášho pohľadu možné, aby bol na túto trať vypravený špeciálny vlak?

Áno.

VLAKY.NET                                                                        MDC
© 2008 - 2016 Železnice Slovenskej republiky